Podle tiskové zprávy České obchodní inspekce (ČOI) dokonce třetina autoservisů porušila předpisy, nejčastějším prohřeškem bylo, že neseznámily spotřebitele s cenou zboží. Druhým nejčastějším prohřeškem bylo porušení povinnosti vydat zákazníkovi potvrzení o převzetí objednávky, v případě, že to nebyla služba na počkání. 4 autoservisy neinformovaly zákazníka o podmínkách, způsobu a rozsahu uplatnění reklamace a 3 porušily zásady poctivého prodeje.
Charakter zjištěných nedostatků nasvědčuje značné nekázni podnikatelů při plnění zákony stanovených povinností a současně vysoké míře tolerance spotřebitelů, kteří buď svá zákonná práva neznají, nebo jejich dodržování nevyžadují,
uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Inspektoři od dubna do června zkontrolovali v Česku 120 pneuservisů, byly u 40.