Hlavní navigace

Co se skrývá za názvy pracovních pozic jako front desk manager a kontrolor kvality?

Veronika Doskočilová

Mnoho pracovních pozic získalo postupem času názvy, které znějí vznosněji než v minulosti. Některé názvy nahradila angličtina a někdy dokonce vypadlo přímé označení toho, co daný zaměstnanec na konkrétní pozici vlastně vykonává. Personálně-poradenská společnost McROY proto informovala o tom, jaká náplň práce se vlastně pod různými názvy skrývá.

Operátor výroby – označuje běžnou dělnickou pozici, jako například montáž za pásem apod.

Kontrolor kvality – jednoduchá manuální činnost. Zaměstnanec vizuálně kontroluje hotový produkt a hledá zjevné vady. Pozice nevyžaduje vyšší kvalifikaci a zaškolení je poměrně rychlé.

Asistentka prodeje - často se jedná o pozici prodavačky. Pozice může zahrnovat práci za pokladnou, doplňování zboží, ale i uklízení. Asistence při prodeji znamená, že zákazníky navádí, kde najdou poptávané zboží.

Telefonní specialista - pracovník call centra, který může řešit například podněty od zákazníků jiných společností. Případně nabízí různé produkty.

Šička/krejčí v automobilovém průmyslu - pozice, na které se šijí autopotahy.

Front desk manager – recepční.

I tak si však nemůžete být vždy jisti, jestli danou pozici chápete správně. Pod stejným názvem pozice se může skrývat různá náplň práce. Proto doporučujeme, aby lidé hledající pracovní nabídku nehodnotili jen podle titulku nebo nadpisu inzerátu, radí Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Našli jste v článku chybu?