Hlavní navigace

Jak postupovat, když reklamujete zboží a prodejce porušil vaše práva?

Sdílet

Pokud reklamujete zboží v záruce, máte právo na bezplatnou opravu. Mnohdy se ale stává, že prodejce se tváří, že reklamaci vyřídil a zboží opravil, ale vada stále přetrvává. V takové situaci je potřeba se začít bránit. Ihned po převzetí zboží z reklamace veškeré nedostatky provedené opravy prodejci vytkněte. Pokud nezjedná nápravu ani během zbylého času do konce zákonné 30denní lhůty k vyřízení reklamace, můžete od smlouvy odstoupit, říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Při opravě navíc nesmí utrpět ani estetické hledisko daného výrobku. Pokud tedy prodejce neprovedl opravu pořádně, má se za to, že lhůta na opravu marně uplynula po uplynutí 30 denní zákonné doby na vyřízení reklamace. Pak máte právo žádat zpět kupní cenu zboží.

Není však možné žádat peníze ihned. Podle zákona existuje určitá hierarchie nároků, které může spotřebitel při reklamaci uplatňovat. Primárně lze žádat bezplatnou opravu a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, tak i výměnu za nový kus. Teprve v případě, že ani oprava ani výměna zboží nejsou možné, vzniká spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy. Namísto kteréhokoli z uvedených nároků si spotřebitel může vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny, objasňuje Lukáš Zelený.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).