Hlavní navigace

Co dělat, když ztratíte kartičku pojištěnce?

Sdílet

Gabriela Hájková 11. 10. 2021

Ztratíte-li kartičku pojištěnce (tzv. EHIC), měli byste to nejpozději do 8 dnů nahlásit vaší zdravotní pojišťovně. Stejná lhůta pro ohlášení platí i v případě, že dojde k poškození průkazu.

Nahlásit ztrátu nebo poškození můžete buď osobně přímo na pobočce, kde vám vystaví papírový náhradní doklad, který má platnost 3 měsíce. Jde o rovnocennou náhradu za plastový průkaz EHIC. Tzn., že se jí můžete prokazovat stejně jako plastovou kartičkou jak u lékaře v Česku, tak v zahraničí, uvedla Viktorie Plívová, mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Dodala také, že ztratíte-li průkaz v cizině (v zemi EU) měli byste se v případě potřeby nezbytného lékařského ošetření obrátit na zdravotní pojišťovnu. Při hospitalizaci můžete o průkaz požádat prostřednictvím nemocnice.

K vystavení nového průkazu na české pobočce s sebou musíte mít doklad totožnosti (případně náhradní prozatimní podobu občanského průkazu), cestovní pas nebo řidičský průkaz.

Nový průkaz pojištěnce vám pojišťovna vystaví bez poplatku s tím, že vám přijde zhruba do třech týdnů na poštu či pobočku, jak se dohodnete.

Nahlásit ztrátu nebo zničení průkazu a požádat o nový možná můžete i přes internet. Zdravotní pojišťovny postupně nabídly aplikace, které přes zákaznické rozhraní na webu umožňují vyřídit některé požadavky online.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).