Názory k článku
Co dělat, když vám poštou přijde neobjednaná zásilka?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 8. 2022 8:02

    vevuna

    Podvodníci, kteří se pokouší získat peníze za zásilky, které si adresát neobjednal, existují již od roku 1990. Když mi pošta přivezla zásilku, kterou jsem si neobjednala, prostě jsem ji nepřevzala. Od roku 1990 do letošního roku se mi to stalo celkem 3x.
    V roce 1990 to byla zásilka asi za 500,- Kč, někdy v roce 2004 za 1700,-- Kč a vloni za 600,-- kč. Pokud bych zásilku převzala, nikdy nikdo by mi ty peníze nevrátil. Pokud pošta přijede a veze zásilku, údajně, pro někoho z rodiny, kontaktuji ho a zeptám se, zda si něco od té určité firmy objednal.

  • 31. 8. 2022 13:35

    bez přezdívky

    To já mám většinou opačný problém - něco si objednám a ČP mi to nikdy nedoručí :-) Naštěstí už existují i jiné možnosti.

  • 1. 9. 2022 5:58

    J, Novák

    Tak za sebemohu říci, že se mi ještě nikdy nestalo, že by mi ČP něco nedoručila. A stejné je to i u mých partnerů, kterým zásilky posílám různými službami, a to včetně ČP. Ani oni si nikdy nestěžovali, že by jim zásilka ode mě nedošla.

  • 1. 9. 2022 7:51

    bez přezdívky

    Nezbývá než blahopřát. Moje zkušenost je - řada nedoručených pohledů, dopisů (i doporučených), pár balíčků, balíčky do ruky, se kterými se pošťačka "nechtěla tahat", takže si je mám "vyzvednout na poště", pošťáci, kteří ani nezazvoní a rovnou vhazují lístek, že jsem nebyl zastižen atd. A to jsem fyzická osoba, která poslala/nechala si poslat pár zásilek ročně. Možná si to u firem nedovolí... A ještě mi přijde vtipné, že vám ráno pošlou SMS, že "dnes mezi 8:00-18:00 Vám budeme doručovat zásilku, tak koukejte sedět celej den doma na zadku, abyste nás nepropásnul, jinak si pro to půjdete vystát frontu na poštu". Ostatní posílají rozpětí doručení tuším 2 hodiny a ještě před doručením volají. Mně by úplně stačilo, kdyby ČP dělala správně to, co má dělat - doručovat zásilky. Místo toho nabízí bankovní účty, pojištění, losy a kdo ví, co ještě. Do toho ty dva systémy doručení - rychle/pomalu. Doručení do druhého dne by měla být samozřejmost a ne, aby si za to člověk musel ještě připlatit. Když si nepřiplatím, tak doba doručení je ve hvězdách a záleží, jak se asi lidi na ČP vyspí.
    Věřím, že spousta lidí má zase špatné zkušenosti s ostatními firmami. Já zatím ne, takže momentálně raději využívám ostatní doručovací společnosti, i když mohou (ale často i nejsou) být dražší.

  • 1. 9. 2022 16:13

    J, Novák

    Já nejsem firma, jen poměrně často obchoduji na aukru, tedy zejména prodávám věci pro mě nepotřebné, event. nakupuji to, co se mi líbí. Samozřejmě také nakupuji na nejrůznějších e-shopech. A to už celou řadu let. Dříve jsem bydlel v Praze a s ČP jsem měl dobré zkušenosti, nyní několik let byldím na vesnici a ČP mě také ještě nezklamala. Ono to není firmou, ono je to v lidech, tak jako kdekoliv jinde. Nechci ČP nijak omlouvat, ale nedovolil bych si je kritizovat jako celek, neboť je mi jasné, že je to v těch, kteří provádějí konečné doručení. Zvláště tady na vsi je běžné, že mi balíkář ČP zavolá před tím, než dorazí k domu, takže akorát vyjdu před vrata a on brzdí. Rozhodně bych neřekl, že by, alespoň u nás, byla ČP horší, než jiné kurýrní služby. Ale akceptuji vaši zkušenost, zřejmě máte smůlu na špatné pošťáky. Mimochodem, protože dost často využívám takovéto služby, tak mohu s klidným svědomím tvrdit, že v některých segmentech je ČP výhodnější, v některých segmentech nevýhodnější, než jiné služby, ale to je na nás zákaznících, abychom si vybírali z té široké nabídky, která na trhu je. Přeji hezký zbytek dne!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).