Co dělat, když jste naletěli podvodnému e-shopu?

2. 10. 2014

Sdílet

Spotřebitelské sdružení dTest varovalo před dalším podvodným e-shopem. Ačkoli v současnosti je už web bombazbozi.eu nefunkční, na nekalé praktiky upozornily desítky spotřebitelů, kteří zde předem zaplatili za zboží, které nikdy nedorazilo. Provozovatelem e-shopu, za který se zákazníky již nikdo nekomunikuje, je společnost LERAS Trade, a. s.

Pokud jste také zaplatili předem za zboží, které nebylo dodáno, měli byste odstoupit od smlouvy. Odstoupit od smlouvy lze poté, co prodávající nesplní povinnost dodat zboží ani v dodatečně stanovené přiměřené lhůtě. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vzniká povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky, vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest.

Nedodání zaplaceného zboží a škody nad 5000 korun jsou podle Zeleného důvodem pro to podat trestního oznámení a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení požádejte, aby vás úřady informovaly, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli, informuje Zelený.

Pokud chcete nakupovat na neznámém e-shopu, vyplatí se nejdříve ověřit jeho historii a zjistit případné zkušenosti jiných zákazníků. Pokud je jedinou možností pouze platba předem, měli byste zvážit, zda vám případná úspora na ceně stojí za riziko, že zboží nikdy nezískáte. Je-li to možné, volte u neznámých e-shopů raději platbu na dobírku. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).