Čím se snaží cestovky klamat spotřebitele?

Sdílet

Více než čtvrtina (28,2 %) cestovních agentur a kanceláří nějakým způsobem klame spotřebitele. Vyplývá to z výsledků kontrol, které během loňského roku provedla Česká obchodní inspekce (ČOI).

Mezi nejčastější prohřešky patří zamlčování informací klientům nebo poskytování nepravdivých údajů o celkovém rozsahu služeb a o cenách.

Největší zastoupení přestupků ČOI zjistila u zatajování a chybného informování klientů o podmínkách reklamace. Dostatečné informace o rozsahu, podmínkách a správném postupu reklamace jsou podle ČOI trvalým problémem.

Dále inspektoři nejčastěji naráželi na mylné, zkreslené či nepravdivé informace, které mohly zásadně ovlivňovat rozhodování spotřebitele o uzavření smlouvy.

I přes poměrně významný rozsah nalezených pochybení jsou podle ústředního ředitele ČOI Jana Štěpánka výsledky kontrol lepší než v předchozím roce. Podle něj by spotřebitelé měli při výběru dovolené dávat pozor na smluvní podmínky, snažit si hledat na internetu recenze a zkušenosti jiných spotřebitelů a seznámit se s širší nabídkou služeb na trhu, aby mohli zhodnotit výhodnost nabídky.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).