Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR v současné době projednává novelu zákona o ochraně spotřebitele. Součástí je i úprava ustanovení, které ošetřuje způsob komunikace obchodníků se spotřebiteli.
Aktuální situace zakazuje obchodníkovi používat při komunikaci se zákazníkem pouze takzvané devítistovky. Používání modrých a bílých zákaznických linek, v rámci kterých je cena za hovor výrazně vyšší, zákonem zakázána není.
To má změnit právě projednávaná novela. V rámci té byl však podán pozměňovací návrh, který může způsobit interpretační problémy. Pozměňovací návrh hovoří o běžné ceně hovoru, ale už nevysvětluje, co se běžnou cenou hovoru rozumí. „Musela by tedy existovat ješt jedna norma, která by ukládala, kolik a jak se má za bílé a modré linky účtovat,“ komentuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.