uživatel si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
Dle mého selského rozumu by dopravce měl nést plnou zodpovědnost za zpoždění. Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného. Pokud mi doktor v nemocnici vyšmikne zdravou ledvinu, protože mu nešlo na sále světlo, pokud mi MP3 přehrávač nebude přehrávat, protože výrobce čipů měl zrovna pracovníky na dovolené a zaskakovali nekvalifikovaná Ukáčka, pokud mi auto nejede, nebude mne zajímat, že se VW nedohodl s odbory za 10% růstu mezd.... - příkladů se dá vyhrabat celá řada a vždy by mi měli reklamci uznat.
Dojíždím do zaměstnání s ČD. Mnoho let. SItuace se zpožděními hlavně ráno byla stále horší a horší. Došlo to tak daleko, že 10 - 15 minut každý den při 25minutové jízdě vlakem se stalo standardem. Jednou nebyla volná kolej (v protisměru jel také vlak a vlaky se neměly vzhledem k redukci pracovních sil na nádražích, kde za socialismu křížení vlaků bylo možné, kde křížit) jindy zase musel "můj" spoj čekat na jiný opožděný spoj, aby cestující mohli přesednout, jindy byla technická závada na muzejním vlaku... Jelikož řada cestujících brblala a úsměvy pracovníků ČD: ono se to stejně nezmění, bude-li si stěžovat, napsali jsme na kraj a na GŘ ČD. Anonymně, pod přezdívkou, pochopitelně, protože pravda se tady moc mluvit nesmí. Nejprve neodpověděli, po urgenci se ozvali s tím, že nějakými anonymy se přece zabývat nebudou. Škoda, nezáleží přece na tom, jestli se stěžovatel podepíše nebo ne, ale jestli je kritika oprávněná. Pak sice přišla reakce, že za celý měsíc došlo dle výkazů snad k pouhým 3 zpožděním (což nebyla pravda) a pak nám poskytli tabulku v excelu, kde skutečně byly časy upraveny tak, že většinou byly v souladu s platným jízdním řádem.
Řešení, abych jezdil o vlak dříve (tj. o půl či o hodinu dříve) není moc pro mne výhodné - znamenalo by to prodloužení časové ztráty z dojíždění - měl bych zabito ještě více volného času než mám nyní. A komu by se chtělo ráno vstávat místo ve čtyři už ve tři, že ehm ...?
Následovalo však překopání celých jízdních řádů (nevím jestli na základě naší kritiky), a spoj ráno jezdí na čas. Ale jak dlouho - než opět dojde ke změnám jídních řádů a jejich následné neprovázanosti?
ČD jsem použil jako odstrašující příklad. Mělo by se to týkat jakékoliv dopravy, i letecké či autobusové.
Pokud mi díky zpožděnému vlaku odjede autobusový spoj nebo dokonce frnkne letadlo nebo naopak (mám zaplaceny místenky na navazující spoje, které mi tím pádem jsou k prdu), co mám dělat? zaplatit si nové jízdné? pokud je zpoždění vyvoláno terorismem či bombou, mohou přepravní společnosti požadovat náhrady po viníkovi, pokud se jej podaří vypátrat. Pokud je to nepřízní počasí, mohlo by se na to vztahovat nějaké pojištění či kompenzace od vlády - jak to chtěli hoteliéři a vlekaři na horách. Pokud je to technickou poruchou, pak odpovědnost ponese provozovatel dopravního prostředku a pokud je to nehodou na silnici, tak viník dopravní nehody z povinného ručení.
Jsem občanem tohoto státu, protože mu nejen něco dávám, ale i něco od něj očekávám.
Ano souhlasim muj vlak ma vetsinou 30-40 min spozdeni a to dene a protoze jezdim z vesnice tak si nemohu vybrat jiny spoj pac by to znamenali vstavat o 1:30 drive.
Tak ze dene jezdim do prace pozde a nemohu si to nadelat pac bych se zase dostal domu az 21:30, coz je o 3Hod pozdeji.
Jedna se o vlak Cassovia ktery jezdi z Košic a projizdi Kolinem 7:44
Mam v umislu na toto tema udelat i stranky, uz sem zacal sbirat spozdenky aby mi nikdo nemohl zaprit ze mel zpozdeni.
Docela bych rad kdyby se nekdo pripojil a podporil tuto aktivitu.
Pro zacatek urcite sbirat zpozdenky.