Česká spořitelna umožní klientům v karanténě zřízení hlasové biometrie po telefonu. Po dobu pandemie ruší také poplatek za finanční transakce zadané po telefonu. Službu podle banky využívají zejména starší klienti bez počítače či chytrého telefonu.
Hlasová biometrie umožňuje ověření vaší identity po telefonu na základě uloženého hlasového vzorku, nemusíte tedy uvádět žádné další údaje. Pokud máte hlasovou biometrii, můžete po telefonu provádět veškeré bankovní operace včetně plateb a převodů peněz.
Banka sjedná službu v pandemie pomocí dočasné Bankovní IDentity, ke které aktivuje bezpečnostní metodu Ověření hlasem po dobu tří měsíců. V telefonním bankovnictvím pak bude možné provádět platby s denním limitem 20 000 Kč a měsíčním limitem 100 000 Kč.
Technologie funguje tak, že snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho hlasovým vzorkem pořízeným dříve, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty apod. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů,
uvedla banka.