Česká spořitelna zprovoznila na úvodní stránce svého internetového bankovnictví chatbota, který používá prvky umělé inteligence. Úkolem chatbota je pomáhat s přihlášením do internetového bankovnictví George, ale také v situacích, kdy vám nepřijde potvrzovací SMS pro přihlášení, špatně vyplníte své přihlašovací údaje nebo dojde k zablokování vašeho účtu. Pokud to bude potřeba, zprostředkuje vaše spojení s živým poradcem.
Každý měsíc evidujeme tisíce klientů, kteří použijí špatné přihlašovací údaje do George a následně volají na naši zákaznickou linku. Předpokládáme, že chatbot pomůže těmto klientům rychle vyřešit jejich problém se zablokovaným účtem a zároveň ušetří kapacitu našich poradců v klientském centru,
říká Veronika Heinischová, která vede Klientské centrum České spořitelny.
Jestli je chatbot dostupný poznáte podle toho, že se vám při přihlašování do internetového bankovnictví v chatové konverzaci představí jako George. Jestliže budete potřebovat řešit složitější dotaz, se kterým si nebude vědět rady přepojí vás na bankéře v klientském centru. Aktivně se vám přihlásí i tehdy, když zjistí, že máte zablokovaný přístup do svého bankovnictví.
Chatbot zvládá i jednodušší konverzace o tématech, které se netýkají bankovnictví a zná dokonce i několik vtipů. Věříme, že se klientům bude líbit a hlavně, stane se vyhledávanou platformou pro klientskou péči,
doplňuje Michal Řehák, který má vývoj chatbota v České spořitelně na starosti.