Češi využívají kreditní karty k nákupu elektroniky, potravin, nábytku, oblečení a šperků

28. 5. 2008

Sdílet

Společnost MasterCard provedla průzkum, který byl zaměřen především na vnímání a využívání kreditních karet jako jednoho z úvěrových produktů. Z průzkumu vyplývá, že jako vhodný způsob financování aktivně využívá kreditní karty vydané bankovními subjekty 67 % jejich držitelů. Češi využívají svou kreditní kartu především na nákupy elektroniky (45 %), potravin a zboží běžné spotřeby (27 %), nábytku a vybavení domácnosti (20 %) a k nákupu oblečení a šperků (16 %). Pouhých 5 % držitelů kreditních karet používá tento úvěrový produkt k výběrům z bankomatů.

Češi si kreditní kartu pořizují především za účelem vytvoření finanční rezervy pro případ nouze (24 % držitelů). Dalších 18 % dotázaných držitelů kreditních karet uvedlo, že se pro ně rozhodujícím motivem pro pořízení kreditní karty stala nabídka banky, ve které mají vedený běžný účet. Třetím nejčastějším motivem pro pořízení kreditní karty byla potřeba rychle získat větší hotovost (16 % respondetů).

Naprostá většina respondentů (77 %) splácí čerpaný úvěr pravidelně, a to v měsíčních splátkách. Pouhých 13 % dotázaných držitelů kreditních karet uvedlo, že splácí v nepravidelných intervalech. Zde došlo ke znatelnému zlepšení, neboť v roce 2006 splácelo nepravidelně 24 % držitelů. Nejčastější výše splátek se pohybuje pod hranicí 5000 Kč (78 %). Bezúročné období kreditních karet využívá třetina držitelů, kteří mají bezúročné období se svou kartou vázáno.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).