Hlavní navigace

Češi se během nouzového naučili používat online a mobilní bankovnictví

Sdílet

Lenka Kašparová 19. 5. 2020

Češi začali během nouzového stavu více používat internet. Každý druhý Čech (47 %) jej využíval pro některou z forem online sociální komunikace. Pro 45 % respondentů byl internet v době karantény zdrojem zábavy. K online nakupování jej používalo až 41 % lidí, znásobil se také počet těch, kteří vyžívají mobilní a internetové bankovnictví (39 %) nebo aplikace přinášející aktuální zprávy (39 %). Až 36 % lidí uvedlo, že jim návštěvu kamenných poboček a provozoven zcela nahradilo online bankovnictví. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury IPSOS, který provedla pro Air Bank, do něhož se zapojilo 700 respondentů ve věku 16 až 60 let.

Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet online možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o online nákup potravin, nebo správu rodinných financí. Během nouzového stavu začali někteří lidé nově využívat také bankovní aplikace. Uvedlo to 16 % respondentů. Nejčastěji zmiňovali mobilní bankovnictví Air Bank (20 %), aplikace České spořitelny (19 %) a Komerční banky (12 %), říká Petr Šmíd, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2020 6:55

    bez přezdívky

    Je to pravda, za nouzového stavu jsem koupil smartphone a teď už si při přihlášení do mobilního bankovnictví Equa nemusím pamatovat ani heslo, protože se přihlašuji otiskem prstu. Akorát ten mobil ještě nemá čip NFC pro platbu bez fyzické přítomnosti karty. Problém není utratit, ale ušetřit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).