Čeští zákazníci postupně vyžadují větší a větší kvalitu služeb. Až čtvrtina Čechů říká, že jejich očekávání od různých typů služeb se v posledních letech zvýšila. Týká se to nejen jídla v restauracích, ale i finančních služeb, jako vedení účtu a půjček. Větší pozornost ale věnují i dalším službám, jako opravě auta či kvalitě služeb u lékaře. Za servis si pak někteří neváhají připlatit. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Home Credit.
Podle průzkumu mají Češi největší očekávání od nabídky běžného účtu. Většina z nich nechce jen běžný účet, ale i nějaké výhody s tím spojené, ať už jde o bezplatné výběry z různých bankomatů apod. Na pomyslné opačné straně pak stojí cestování vlakem. Tam dotázaní nic navíc neočekávají a chtějí se hlavně dostat z bodu A do bodu B s tím, že je vlak alespoň trochu čistý. Každý pátý respondent svá očekávání od cesty vlakem v posledních třech letech dokonce snížil.
Postoj Čechů se mění i při výběru méně populárních služeb, jako je například žádost o hotovostní půjčku, od které mají lidé poměrně vysoká očekávání, přičemž na stejné úrovni se ocitla i návštěva zubaře či restaurace. Lidé nečekají jen rychlé peníze, ale ocení i kvalitní servis a bezpečnost. To ale neznamená, že výhodná cena není důležitá, naopak, ta je již samozřejmostí,
vysvětluje manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský.
Očekávání spojené s finančními službami se za poslední 3 roky zvýšilo u každého třetího respondenta. Nejčastějším důvodem je uvědomení si svého postavení jako platícího klienta, přičemž zákazník odmítá platit více za nekvalitní služby nebo špatný servis. Mnozí z respondentů přiznali, že změna přišla taky s věkem, zkušenostmi a neméně i změnou hodnot a potřeb.
Češi se také nebojí jednat, pokud nejsou se službou spokojeni ani poté, co na nedostatky upozorní. Jestliže mají pocit, že služba je nedostatečná, okamžitě odcházejí ke konkurenci.