Hlavní navigace

Češi nejčastěji nakupují hned po víkendu ráno v práci

Sdílet

Veronika Doskočilová

Největší chuť nakupovat mají Češi v pondělí ráno, když přijdou do práce. Mezi pondělní 9. a 10. hodinou je totiž na internetu vytvořeno nejvíce objednávek. Vyplývá to z údajů zprostředkovatele online plateb PayU. Druhým nejoblíbenějším časem pro online nákupy je pak pondělní večer mezi 20. a 21. hodinou. 

Od úterý naopak statisticky objem nákupů upadá. Tradičně nejméně lidé nakupují v sobotu, a to až o dvě třetiny.

Výjimku pak mohou tvořit speciální akce. Například zcela nejsilnějším nákupním dnem byl v roce 2018 černý pátek 23. listopadu 2018, kdy se objem platební brány proti stejnému dni předchozího roku zvýšil o 80 %. Druhým nejsilnějším dnem roku byla neděle 25. listopadu 2018. Celý černý víkend tak byl jasným vrcholem online nákupní sezóny.

A druhé nejsilnější období pak nastává těsně před Vánoci.

I letní měsíce však mají svá specifika. Ačkoli z hlediska prodejů patří k nejslabším, roste během nich například online prodej bazénů a příslušenství k nim, prodej cestovního pojištění, zájezdů, platby za parkování na letišti nebo prodej lístků na vlaky a autobusy.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).