Poplatky za osobní vyzvednutí na pobočkách jsou v případě Alzy obhájitelné. Zaprvé má pobočky téměř všude a jejich provoz něco stojí. Za druhé není ani zadarmo rozvážení zboží po pobočkách. Pohonné hmoty, vozový park, mzdy řidičů, logistika…
Na Alzu se v tomto případě zkuste dívat třeba jako na zásilkovnu. Princip je podobný, s tím rozdílem, že Alza zásilkovou nepotřebuje, protože je schopná si distribuci zboží na své pobočky zajistit sama. Ale to neznamená, že má být taková služba zdarma a prodejce ji platit ze svého…
S platbou předem osobně nemám problém a vítám snížení poplatku. Zboží jsem vždy bez problému dostal a nakupovat anonymně se dle mého moc nevyplatí. Už jen kvůli kompletnímu přehledu faktur, které si mohu kdykoliv vytisknout a jít reklamovat vadné zboží a hlavně mohu snadno zjistit, kdy jsem co kupoval a zda je to stále v záruce.
Osobní údaje má dnes kde kdo, energetická společnost, operátor, banky, zaměstnavatel, provozovatel vašeho emailového klienta, sociální síť… Takže za sebe nevidím smysl v bránění osobních údajů, které e-shopu stejně poskytujeme v omezené míře, když je beztak má celá řada dalších subjektů. Navíc poskytnout někomu jméno a email (lze si i zřídit speciální email čistě pro registrace), není podle mě nic, co by ohrožovalo něčí identitu. Max. dorazí na email nějaký spam, který lze snadno blokovat.