Hlavní navigace

Microsoftu se nelíbí prodej počítačů bez MS Windows

Sdílet

Petr Zámečník 9. 4. 2006

Firmě Microsoft, která je největší softwarovou společností s dominantním postavením na trhu s operačními systémy, se nelíbí prodej počítačů bez operačního systému. Těch se např. ve Velké Británii prodá 5 %. Proto chce k prodejcům posílat své zaměstnance, aby je učili jak prodávat a poskytovali další asistenci. Společnost Free Software Foundation Europe tuto aktivitu vnímá jako špehování lidí a dodává: Vypadá to jako služba soukromého špehování lidí, kteří nechtějí platit daň Microsoftu. Je to neuvěřitelný kousek drzosti, který by měli politici, zákazníci a novináři důkladně rozpoznat.

Zdroj: Root.cz.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 4. 2006 9:34

    @ (neregistrovaný)
    Vždyť zákazník nemusí mít nutně jako operační sytém Okna od Gatese. Je pravda, že naprostá většina uživatelů má právě Windows. A pokud si někde koupím sestavu, tak už tam má OS dodaný, a nikdo se mne neptá, jestli jej chci či nechci či jaký tam chci. Asi v našem chudém státě jsou lidi poctivější než v Británii, a kupují si PC i s Windowsama.
    Možná, že jednou dojde k tomu, že si Okna budeme muset s počítečem koupit chtě nechtě, jako třeba u aut ABS ... Jak k tomu přijdou crackeři?
  • 11. 4. 2006 7:21

    Petr (neregistrovaný)
    "Jednou dojde k tomu..." To si delate srandu? Tohle prece plati i ted... A kdyz nahodou reknete, ze chcete pocitac bez OS (tedy strucne receno bez OS spolecnosti Microsoft), stejne ho zaplatite. Nebo snad nekde cenu OS od pocitace odpocitavaji?
  • 11. 4. 2006 7:30

    @ (neregistrovaný)
    Pokud sledujete různé nabídky různých prodejců (v časopisech inzerce, letáky prodejců), tak vidíte, že u mnohých sestav není OS vůbec dodáván a někde je za příplatek (položka malým písmem, s hvězdičkou). U některých sestav je též nabízen jiný operační OS než MS (mnohdy zdarma). Vše se děje hlavně kvůli ceně, protože sestava bez OS je o 3 - 4 tisíce levnější a na to zákazníci slyší.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).