České banky a charita

10. 1. 2005

Sdílet

I v ČR začíná být obvyklý fenomén, běžný již řadu let ve vyspělých zemích, tzv. společenská odpovědnost firem (CSR – Corporate Social Responsibility). Jde o termín, který označuje užší spolupráci soukromého a neziskového sektoru. Firmy pravidelně obdarovávají a sponzorují aktivity v oblasti občanské společnosti. Běžný je tento jev především v sousedním Německu a Rakousku.

Například jen Česká spořitelna věnovala v uplynulém roce na charitativní projekty 33,3 milionu Kč, což je o téměř dva miliony korun více než v roce 2003. Banka je partnerem řady charitativních projektů, jako např. Sananim, sdružení pro prevenci a léčbu drogově závislých; Život 90, občanské sdružení na pomoc seniorům; Fond ohrožených dětí; Nadační fond Mamma věnující se prevenci a léčbě rakoviny prsu; Nadace VIA, Česká katolická charita, zaměřená na rozvoj společnosti; a Nadace Partnerství, zaměřené na zlepšování kvality životního prostředí a na pomoc dalším nadacím. Z oblasti vzdělávání to jsou Vysoká škola ekonomická, Vysoká škola finanční a správní a projekt Středoškolská odborná činnost (SOČ).

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).