Hlavní navigace

Živnostenská banka zvýšila zisk na více než dvojnásobek

Živnostenská banka vykázala v loňském roce čistý zisk po zdanění 262 milionů korun, což je 2,6krát více než v roce 2002. Hospodářské výsledky jsou podle českých účetních standardů a ověřené auditorem, společností PricewaterhouseCoopers.

Sdílet

Dosažené výsledky potvrzují naše očekávání a vytvářejí dobré předpoklady k expanzi banky v retailovém bankovnictví, kde chceme hrát daleko aktivnější roli než v minulosti, řekl předseda představenstva Jiří Kunert.

Za pozitivním hospodářským výsledkem banky stojí především kontrolovaný vývoj nákladů, zvýšení výnosů z poplatků a provizí a výnosy z finančních operací.

Objem úvěrů se v meziročním srovnání zvýšil a dosáhl na konci roku 2003 celkem 22,8 miliardy korun. Celkový objem vkladů a závazků vůči klientům vyplývajícím z dluhových cenných papírů poklesl o 0,6 procenta a dosáhl 38,9 miliardy korun. Mírné snížení objemu vkladů bylo způsobeno zejména přesunem finančních prostředků z termínovaných vkladů klientů do produktů kolektivního investování.

Počet klientů se loni zvýšil o 3,7 procenta a ke konci roku dosáhl 90 100. Kapitálová přiměřenost banky činila 12,25 procenta.

Majoritním akcionářem Živnostenské banky je od února 2003 italská bankovní skupina UniCredito Italiano. Po vstupu UCI prestižní ratingová agentura Moody´s Investors zvýšila rating dlouhodobých vkladů z Baa1 o tři stupně na A1, u krátkodobých vkladů z P-2 na P-1 a potvrdila rating finanční síly na stupni D. Podle Moody´s zvýšení ratingu Živnostenské banky na úroveň, kterou dosahuje Česká republika, odráží skutečnost, že Živnostenská banka je pro UCI strategickou investicí.

Živnostenská banka oznámila v loňském roce úmysl rozvíjet vedle privátního a korporátního bankovnictví také služby pro středně movité klienty a menší podnikatele a živnostníky. Banka uvedla na trh nové balíčky služeb pro klienty z řad fyzických osob Osobní Menu a malé podnikatele Business Menu. Banka oba balíčky nabízí ve třech produktových řadách a na principu „all inclusive“, tzn. že klienti za jediný měsíční paušál získávají kompletní služby obsluhy osobních resp. firemních financí. Mezi největší výhody tohoto produktu patří neomezování klientů v počtech i objemech transakcí, služby osobního bankéře, komfortní a jednoduché zabezpečení všech bankovních služeb, pohodlný přístup ke všem přímým kanálům vždy a všude a jasně stanovená cena, která vylepšuje přehlednost ve vyúčtování.

Pro letošní rok Živnostenská banka připravuje rozšíření distribuční sítě o nezávislé prodejce a zvýšení počtu poboček z dosavadních 26 na dvojnásobek. Současně předpokládá uvedení nových produktů v oblasti financování nemovitostí, platebních karet, bankopojištění a kolektivního investování.

Ivo Polišenský

PR Manager

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).