Hlavní navigace

Výsledky soutěže o nejlepší finanční produkty roku budou známy na začátku června

Dnes byl zahájen v pořadí již 7. ročník soutěže Zlatá koruna. Stejně jako v minulých letech budou také letos odborníci zastoupení ve Finanční akademii vybírat v 15 kategoriích nejlepší finanční produkty z těch, které jsou v současné době na trhu a vyhlásí Novinku roku. Vedle hodnocení, kterého se letos zúčastní na 260 odborníků, proběhne rovněž hlasování veřejnosti a podnikatelů o nejoblíbenější produkty. Záštitu nad letošním ročníkem Zlaté koruny opět převzal ministr financí ČR Miroslav Kalousek.

Sdílet

Zahájen 7. ročník Zlaté koruny

Domnívám se, že zvýšení povědomí o světě financí a především kladení důrazu na potřebu srovnání při výběru produktu je důležitým směrem k posilování finanční gramotnosti spotřebitelů, zdůraznil v souvislosti se zahájením nového ročníku soutěže Zlatá koruna Miroslav Kalousek.

Od prvního ročníku v roce 2003 se soutěže Zlatá koruna zúčastňují všechny přední banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti působící na českém trhu. Loni přihlásilo do soutěže Zlatá koruna rekordních 63 finančních společností celkem 182 produktů. Ukazuje se, že rok od roku stoupá nejenom zájem o účast v samotné soutěži, ale i o její poslání.

Považuji takovouto soutěž za velmi užitečnou zejména pro širší veřejnost. Určitě výrazně přispívá k orientaci běžného člověka na finančním trhu, a to i proto, že hodnocení je nezávislé, anonymní a účastní se ho několik desítek předních odborníků, říká o Zlaté koruně Martin Diviš, předseda představenstva a generální ředitel Kooperativa pojišťovny.

Finanční společnosti mají možnost přihlašovat své produkty do soutěže Zlatá koruna od dnešního dne až do 29. března 2009. V průběhu dubna pak bude přihlášené produkty hodnotit Finanční akademie. Výsledky, tak jako každým rokem, budou očekávány s velkým zájmem.

Vzhledem k tomu, že Zlatá koruna se stala již zavedeným pojmem, plní dnes podobnou funkci jako například ratingové agentury nebo třeba auditorské firmy, říká o soutěži Markéta Šichtařová, ředitelka Next Finance.

Tradičně je významnou součástí Zlaté koruny hlasování veřejnosti o nejoblíbenější produkty. Toto hlasování má svou váhu, neboť reprezentuje názory samotných klientů na to, co finanční trh nabízí. V Ceně veřejnosti nyní probíhá nominační kolo. Na www.zlatakoruna.info může každý účastník nominovat svůj nejoblíbenější finanční produkt. Dvacet produktů, které získají nejvyšší počet nominací, postoupí v dubnu do finálového hlasování, které bude probíhat jak na internetu, tak prostřednictvím SMS zpráv, a kde se rozhodne o konečných vítězích. Současně již také probíhá hlasování o Cenu podnikatelů, která bude jako loňská novinka udělována letos teprve podruhé nejoblíbenějším produktům pro malé a střední podnikatele.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).