Vlaky Českých drah začnou dnes ve 14.00 hodin jezdit na modernizované trati Olomouc - Přerov rychlostí 160 km / hod

Dnes v 14.00 hodin začnou vlaky Českých drah jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/hod. Znamená to další krok pro zkracování jízdních dob vlaků Českých drah mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost; zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.

Sdílet

Doprava na trati Olomouc – Přerov po ukončení modernizace:

  • Poslední nepřetržitá výluka byla ukončena dne 8. 12. 2006.
  • 11. 12. byla zavedena v celém traťovém úseku původní traťová rychlost – 120 km / hod.
  • Rychlá zkouška sjízdnosti trakčního vedení byla provedena ve dnech 19. a 20. 12. 2006.
  • Zavedení projektované traťové rychlosti – 160 km / hod v celém traťovém úseku Olomouc – Dluhonice včetně stanic – DNES 1. ÚNORA 2007 pro klasické soupravy i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino).
  • Dosavadní jízdní doba Přerov – Olomouc: 14 minut.
  • Po zavedení rychlosti 160 km / hod – Přerov – Olomouc – 12 minut (Dluhonice – Olomouc: 10 minut).

Zrychlování vlaků Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou je díky modernizaci železničních tratí a vozidel markantní. Zatímco ještě v 80. letech jezdily nejrychlejší železniční spoje mezi Ostravou a Prahou za dobu přibližně 4 hodiny 40 minut a naprostá většina rychlíkových spojů měla jízdní dobu kolem 5 hodin; dnešní nejrychlejší spoje SC Pendolino ujedou trasu z Ostravy do Prahy za 3 hodiny 9 minut; vlaky kategorie EC a IC vedené v klasické soupravě pak zvládnou tuto trasu za přibližně 3 hodiny 45 minut.

Základní informace o modernizaci trati Olomouc – Přerov

Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, s.o., Stavební správa Olomouc.

Ve veřejné soutěži zvítězilo Sdružení „Přerov – Olomouc“- zhotovitel stavby (OHL ŽS – vedoucí sdružení a Skanska ŽS.a.s.- účastník sdružení). Projektantem stavby je SUDOP Brno s.r.o , Moravia Consult Olomouc, a.s. Současným a budoucím správcem úseku je Správa dopravní cesty Olomouc Českých drah.

Stavba (1. a 2. část) se realizovala nákladem 2,697 mld. Kč bez DPH.

Zahájení stavby :1. část 04/2004 – 2. část 04/2005; Ukončení stavby : 1. část 11/2005 – 2. část 12/2006

Základní údaje :

Rozdělení na dvě části – 1. část Grygov – Olomouc, 2. část Grygov (včetně) – Dluhonice (mimo).

  • délka koleje (dvoukolejné trati) modernizovaného úseku (km 184,250 – 205,200) – 20 950 m
  • skutečnost (kolejově) kilometr 187,815 (vjezd Dluhonice od Olomouce) po vjezd na přerovském zhlaví žst. Olomouc kilometr 205,200 – 17,385 m
  • maximální rychlost – 160 km/hod

Modernizace úseku obsahuje: železniční spodek a žel. svršek, zabezpečovací zařízení, silnoproudou elektrotechniku, technologie výtahů, automatizovaný systém řízení, nástupiště, komunikace, dopravní opatření, pozemní objekty – demolice, protihluková opatření, trakční vedení, sdělovací zařízení, ukolejnění vodivých konstrukcí, mosty, propustky, podchody a vodohospodářské objekty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).