Visa zaznamenala rekordní počet transakcí na Zimních olympijských hrách v Turíně 2006

Visa International, oficiální platební systém na Zimních olympijských hrách v Turíně 2006, oznámila rekordní výsledky, jichž se jí podařilo dosáhnout během 17 dní olympijských her. Objem transakcí uskutečněných v místě konání her, a to včetně prodeje vstupenek, dosáhl během Zimních olympijských her v Turíně 2006 hodnoty 7 892 500 EUR (9 376 300 USD). Průměrná částka vybíraná z bankomatů, které Visa instalovala na olympijských sportovištích, dosáhla hodnoty 175 EUR (208 USD), což je o 35 procent víc než v Athénách a o 95 procent více než v Salt Lake City.

Sdílet

Sponzorské aktivity podpořilo všech šest regionů Visa: k reklamním akcím pro držitele karet se připojilo celkem 1200 členských bank ve 46 zemích, což oproti hrám v Salt Lake City představuje nárůst o 230 procent. Na těchto hrách rovněž Visa nabídla zcela novou podobu sponzorského programu: pro účastníky například připravila online arkádovou hru Visa Championship – Torino 2006 a na turínské Via Roma otevřela „Merchant Showroom“.

„Olympijské hry jsou nejvýznamnějším sportovní a kulturní akcí a dobré výsledky, jichž Visa dosáhla během Zimních olympijských her v Turíně, jsou odrazem toho, jak moc si naše členské banky, partneři a držitelé karet váží toho, že Visa podporuje olympijské hnutí,“ prohlásil Hans van der Velde, který v současné době odchází do penze z funkce prezidenta a generálního ředitele Visa Europe. Společnost Visa je hrdá na to, že mohla být součástí Zimních olympijských her v Turíně 2006, během nichž olympijské hodnoty jako štědrost a mezinárodní přátelství dostaly díky hostitelům nový rozměr a oslovily sportovce, sportovní příznivce i miliony televizních diváků po celém světě.“

Společnost Visa byla prvním globálním partnerem Mezinárodního olympijského výboru, který spustil marketingový program zaměřený na jednotlivá olympijská města. V minulosti proběhly podobné úspěšné programy v Sydney, Salt Lake City a Athénách. V Turíně uzavřela Visa několikaleté globální partnerství s místní turistickou kanceláří (Turismo Torino), jehož cílem je podporovat region Piemont coby významnou turistickou destinaci a zároveň představit společnost Visa coby jednoho z klíčových sponzorů Zimních olympijských her v Turíně 2006. Visa a Turismo Torino společně vytvořily řadu originálních programů, z nichž budou profitovat turínští obchodníci, turistický průmysl i členské instituce asociace Visa po celém světě.

Místní obchodníci se na partnerském programu podíleli za účelem zvýšení povědomí o možnostech platebních karet a s cílem zvýšit příjmy prostřednictvím řady speciálních programů, které přinášely větší výhody zákazníkům. Celkem 7 000 obchodníků ve městech a horských střediscích použilo 2 075 000 plakátů a poutačů Visa, které byly vytvořeny speciálně pro olympijské hry. Obchodníci v Turíně a horských střediscích si rovněž mohli vybrat z řady reklamních materiálů, jejichž design byl inspirován Turínem a olympiádou.

I průměrná hodnota transakcí učiněných u bankomatů a POS překonala předchozí rekordy. Průměrná hodnota transakce byla 90 EUR (106,92 USD), což je o 5 více než během her v Athénách a o 40 procent více než v Salt Lake City. V olympijském Superstoru bylo instalováno 25 terminálů Visa a celková hodnota transakcí zde za 17 dní dosáhla 2 775 600 EUR. Z celkového objemu vynaložených finančních prostředků, 68 procent činily prostředky vynaložené zahraničními návštěvníky a 18 procent transakcí proběhlo prostřednictvím čipových karet. Z nich pak dvě třetiny s použitím čipu a PINu, což odráží rostoucí popularitu chytrých karet po celém světě.

Hlavní ukazatele:

  • Hodnota transakcí u POS (Visa a Sanpaolo instalovaly celkem 520 terminálů) dosáhla 7 892 500 EUR (9 376 300 USD)
  • Průměrná hodnota transakce u obchodníků na sportovištích byla 90 EUR byla o 5 procent vyšší než během her v Athénách a o 40 procent vyšší než během her v Salt Lake City.
  • Zahraniční návštěvníci her učinili 68 procent všech transakcí u obchodníků na sportovištích a v olympijském Superstoru. Zbývajících 32 procent připadá na domácí, italské držitele karet.
  • Z deseti bankomatů Visa instalovaných speciálně pro hry bylo učiněno celkem 13 143 výběrů hotovosti a celkem 1 275 460 EUR (1 510 747 USD). Průměrná hodnota výběru z bankomatu byla o 35 procent vyšší než v Athénách a o 95 procent vyšší než v Salt Lake City.
  • Bankomaty umístěné mimo olympijský Superstore tvořily téměř 22 procent všech transakcí.
  • Dobrovolníkům pro olympijské a paralympijské hry bylo vydáno celkem 45 000 předplacený karet s logem Visa a Sanpaolo. Další karty vydala Visa ve spolupráci s dalšími TOP sponzory, tedy společnostmi Coca-Cola a McDonald’s.
  • 18 procent všech transakcí u obchodníků tvořily transakce pomocí čipové karty. Z nich dvě třetiny s pomocí čipu a PIN, což odráží rostoucí oblibu chytrých karet EMV po celém světě, a to včetně řešení V PAY a evropského čipového a PIN řešení.
  • Na reklamních akcích se podílelo 1 200 bank ve 46 členských zemích.
  • Během her byla představena online arkádová hra The Visa Championships – Torino 2006. Zúčastnili se jí hráči z 20 zemích, kteří se pak 15. února utkali ve finále, jež se konalo v Galleria Lingotto. Celosvětové finále bylo završením řady národních soutěží, které probíhaly od října do prosince 2005.
  • Již posedmé proběhla výtvarná soutěž Visa – Olympiáda fantazie, které se zúčastnilo půl milionu malých výtvarníků ve věku od devíti do dvanácti let z celkem 13 zemí. 22 finalistů bylo pozváno do Turína a jejich výtvory byly vystaveny v Galleria Subalpina. Hlavní cenu si odnesl Vladimir Oratovskij z Ukrajiny za svůj výkres „První v cíli“.
  • Velké oblibě se těšila tři klientská centra Visa, na něž se držitelé karet mohli obracet s nejrůznějšími dotazy. Centra, umístěná v Turíně a Sestriere, fungovala v několika jazycích a během 17 dnů konání her je navštívilo 3 078 návštěvníků. Kromě těchto center zřídila Visa ještě servisní středisko v olympijském Superstoru.
  • Centrum Visa Olympians Renuion, které založila Visa ve spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem a Asociací světových olympioniků, přilákalo 1 700 návštěvníků, tedy sportovců a jejich hostů. Mezi VIP návštěvníky byl i monacký kníže Albert a přední zástupci médií. V centru proběhlo během her celkem 30 akcí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).