Společnost Visa uskutečnila rozsáhlý průzkum mezi zákazníky po celém světě, jehož záměrem bylo nalézt nejvhodnější pojmenování pro novou technologii. Nakonec zvítězilo pojmenování Visa payWave, kdy právě ono slovo „wave“ čili „mávnutí“ nejlépe vystihuje pohyb, který zákazník provádí při placení, zatímco „pay“ neboli „zaplatit“ poukazuje na funkci karty nebo platebního nástroje.
Joe Clift, viceprezident společnosti Visa Europe pro Brand Management zavedení nové technologie komentoval slovy: Jméno Visa payWave jsme zvolili pro jeho jednoduchost a výstižnost. Zákazníkům sděluje vše, co potřebují o používání bezkontaktních karet či jiných platebních nástrojů vědět. Vzhledem k rozšiřování technologie bezkontaktních plateb v Evropě přišel právě nyní ten správný okamžik na zavedení nového jména.
Bezkontaktní platby se hodí zejména pro použití u obchodníků jako jsou jídelny rychlého občerstvení, restaurace, kavárny, trafiky, prodejny nápojů, bary, hospody, parkoviště nebo prodejní automaty, stručně řečeno pro všechna místa, kde dochází k velkým obratům hotovosti a kde je zapotřebí rychlé obsluhy. Průzkum uskutečněný společností Visa Europe při vývoji technologie bezkontaktních plateb přesvědčivě ukázal, že spotřebitelé ocení zejména pohodlí a rychlost, které nová technologie nabízí oproti hotovosti.
Při platbě kartou podporující technologii Visa payWave spotřebitel jednoduše mávne kartou nad terminálem vybaveným vysílačem rádiových vln. Právě prostřednictvím radiofrekvence proběhne komunikace mezi kartou a terminálem. Zbytek transakce pak probíhá úplně stejně jako u běžných karet
, doplňuje Joe Clift.