Hlavní navigace

VAROVÁNÍ INVESTORŮM

Komise pro cenné papíry varuje investory před nabídkou vstupu do komanditní společnosti F.I.P. Finanzmarketing GmbH.

Sdílet

Komise pro cenné papíry varuje investory před nabídkou německé společnosti F.I.P. Finanzmarketing GmbH & Co. KG (dále jen „společnost“). Jedná se o nabídku vstupu do komanditní společnosti formou vložení peněžitého vkladu. V informačním materiálu je uvedeno, že vložené prostředky bude společnost investovat do „fondů“, které nejsou nijak specifikovány. Ve srovnáních jsou poté zmiňovány fondy podílové, takže tyto informace vyvolávají dojem, že by se mohlo jednat o kolektivní investování. Komise upozorňuje, že o takovou formu investování se v tom případě nejedná a dále upozorňuje případné zájemce o vstup do této společnosti na možná rizika.

Oficiálně jsou k dispozici pouze dokumenty v německém jazyce, společnost k tomu uvádí, že za správnost překladu a zvláště za právní důsledky překladu nepřebírá žádnou zodpovědnost. Je tedy nutná nejen znalost německého jazyka, ale i německého právního řádu, neboť vztahy vyplývající ze smlouvy o vstupu do společnosti se řídí německým právním řádem. Dokument nazvaný „Smlouva o společnosti“, který upravuje podmínky vzniku společnosti, vstup společníků a další podmínky, obsahuje velké množství nejasností a ustanovení, která hovoří v neprospěch společníků, kteří nejsou tzv. zakládajícími společníky (těmi může být pouze ve smlouvě o společnosti uvedená konkrétní firma a konkrétní fyzická osoba). Jedná se např. netransparentnost úhrady nákladů nebo skutečnost, že vyplacení vkladu společníka je zcela na vůli zakládajících společníků. Rovněž není zřejmá investiční strategie společnosti. V neposlední řadě dodáváme, že tato aktivita nepodléhá dozoru komise.

Komise vyzývá investory k velmi pečlivému zvážení případného investičního rozhodnutí o vstupu do této společnosti.

Doporučujeme investovat prostřednictvím licencovaných subjektů na kapitálovém trhu (viz www.sec.cz ), které sebou přináší nesrovnatelně nižší rizika.

Monika Paclíková
tisková mluvčí

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).