Od včerejšího odpoledne se vzniklá situace, kterou považuje vedení UNIQA pojišťovny za velmi vážný incident, intenzivně řeší. Externí správce aplikace, firma KAKTUS Software, identifikovala cestu, kterou byla data ze serveru stažena, a konstatovala, že i přes provedený bezpečnostní audit byla využita bezpečnostní mezera v aplikaci. Bezpečnostní pochybení nebylo na straně UNIQA pojišťovny. Mezera v zabezpečení byla odstraněna. Firma KAKTUS Software je připravena poskytnout veškerou součinnost při nápravě.
Byla povolána nezávislá firma zabývající se bezpečností v oblasti IT, aby provedla důkladnou revizi posíleného zabezpečení předmětné on-line aplikace k její maximální ochraně proti útoku hackera. Před opětovným spuštěním se uskuteční nový bezpečnostní audit. UNIQA uvolní opětovně aplikaci teprve v okamžiku, kdy bude mít písemnou garanci bezpečného provozu od externího správce. Klienty žádá pojišťovna v této souvislosti o pochopení nutnosti odstavení aplikace, protože důkladná analýza může trvat odhadem až dva týdny.
Generální ředitel UNIQA pojišťovny Martin Žáček dnes řekl: „Jde o politováníhodnou situaci, kterou vnímáme jako velmi závažné pochybení ve vztahu k našim klientům. I když se pracovníci UNIQA pojišťovny žádné chyby nedopustili, protože napaden byl externě spravovaný prodejní kanál, jednalo se o data našich zákazníků, kteří nám je s důvěrou svěřili. Chtěl bych se i touto cestou všem postiženým omluvit. I když se ve skutečnosti jedná o méně klientů, než o kolika včera informovala média, ujišťuji Vás, že únik osobních dat byť jediného klienta bychom vyhodnotili se stejnou vážností.“