„Slavnostní otevření je vlastně posledním krokem našeho dlouhodobého záměru. Uvědomovali jsme si totiž, že proces upomínání roztříštěný v pobočkách není ideální a je potřeba jej centralizovat a specializovat. Navíc tak uvolňujeme ruce pobočkovým zaměstnancům pro každodenní služby klientům,“ vysvětlila prvotní impuls vzniku centra Daniela Pešková, ředitelka úseku zpracování obchodů České spořitelny. „I když jsme o sestavení tohoto ostravského týmu rozhodli už před světovou ekonomickou krizí, nyní se ukazuje, že rozhodnutí bylo správné, a v současné ekonomické situaci je to o to více potřebné, protože trh očekává nárůst nesplácených úvěrů,“ dodala Daniela Pešková.
Hlavním cílem klientského centra pro restrukturalizaci je připomenout termín splátky, protože klienti nemusí mít nastavený trvalý příkaz a na lhůtu mohou zapomenout. Jedna SMS, telefonát či email stačí k tomu, aby se opět vrátili do řádného splácení. Pracovníci centra se ale budou věnovat i klientům, kteří se mohou dostat či dostanou do problémů se splácením. Pokusí se s klienty, kteří chtějí situaci řešit, najít společné východisko z nastalé situace. Telefonické klientské centrum bude k dispozici klientům v pracovní dny.
Pro realizaci samotného centra byl důležitý výběr místa. Banka chtěla vybrat region s nízkou nabídkou pracovních míst a přitom s výběrem možných zaměstnanců, kteří jsou ochotni pracovat na směnný provoz, tedy například město s univerzitou. S výběrem vhodné lokality pomohla společnost Czechinvest a konečný výběr padl na Ostravu, která je z tohoto pohledu ideálním místem. Není to poprvé, kdy v regionu s vysokou nezaměstnaností Česká spořitelna vytváří velký počet pracovních míst , stejný krok udělala při otevření klientského call centra v Prostějově či při přesunu některých činností např. do Kladna, Jihlavy, Berouna či Brna.