Transakce platebními kartami ukazují, kdy je v období před Vánoci nejlépe nakupovat

PRAHA, 9. prosince 2004 – Počty transakcí provedené celosvětově v loňském roce platebními kartami společnosti MasterCard International ukazují, že nejvíce nákupů se uskuteční v předvánočním období během prosincových sobot. Absolutně nejvíce nákupů s platební kartou pak uskuteční držitelé až 23. prosince. Výrazně meziročně rostou i platby kartou po internetu.

Sdílet

Podle počtu transakcí uskutečněných v různých časových okamžicích lze snadno poznat, v kterých dnech nakupují spotřebitelé nejčastěji vánoční dárky. Nejméně transakcí kartou uskuteční zákazníci v pondělí, úterý a ve středu, říká Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Tato tendence je patrná na celém světě a lze ji sledovat i v České republice. Ke konci týdne počty transakcí rostou a kulminují právě 23. prosince, dodal Čarný.

Podle statistik MasterCard International je v obchodech nejméně lidí především poslední pondělí a úterý v listopadu a poté první pondělí a úterý v prosinci. I v případech, kdy lidé tyto dny již promeškali, budou i ostatní pondělky či úterky pro spotřebitele příjemnějšími dny k nákupu než pátky a soboty.

Vyhnout se stresům při pořizování vánočních dárků však lze i výběrem správné hodiny pro nákup. Nejméně transakcí kartou proběhne mezi 7 – 10 hodinou ráno. Jejich počet poté relativně rychle roste a opět klesá až mezi 7 – 9 hodinou večer, uvádí Ján Čarný. Ti, kteří nemohou nakupovat ráno, tak mohou naopak využít večerní otvírací dobu.

Letos Štědrý den připadá na pátek, lze tedy čekat, že soboty 11. a 18. prosince budou “horší” než jindy. Pokud tedy zákazníci odloží nákupy vánočních dárků až na tyto dny, měli by se podle analytiků obrnit trpělivostí a připravit se na fronty u pokladen i obtížné parkování.

I z těchto důvodů se podle společnosti MasterCard International stále více transakcí uskutečňuje na internetu. Nákupy zboží přes internet nepřinášejí žádné fronty, internetové obchody mají navíc “otevřeno” 24 hodin 7 dní v týdnu.

V minulém roce tvořily transakce uskutečněné v prostředí internetu u společnosti MasterCard Europe přibližně 6 % veškerých karetních transakcí. Meziroční nárůsty přitom představují sto a více procent – jedná se tedy o nejrychleji rostoucí kategorii použití platebních karet MasterCard a Maestro.

Českou republiku lze v tomto segmentu plateb označit za jednu z nejdynamičtěji rostoucích zemí v Evropě. Letošní objem on-line plateb vzrostl v České republice v období od ledna do konce září meziročně o více než 160 %, zatímco u celkového počtu plateb ve všech evropských zemích se jednalo o přibližně 77 %, řekl Ján Čarný.

K výraznému rozvoji plateb na internetu přispěje bezesporu rozvoj technologie MasterCard SecureCode, která výrazným způsobem zvyšuje bezpečnost on-line plateb z pohledu spotřebitelů, vydavatelů karet i internetových obchodů. MasterCard SecureCode je přitom již dostupný také držitelům karet v České republice. Od září jej nabízejí internetovým obchodníkům nejvýznamnější banky v České republice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).