Prudký nárůst tržeb internetových obchodů (odhadujeme zdvojnásobení objemu za poslední rok) je umožněn rychlým rozšiřováním vysokorychlostního internetového připojení v ČR (o 100% od začátku roku) i zvyšováním transparentnosti a kvality služeb jednotlivých obchodníků. Vzhledem k rychlému růstu obliby nakupování přes internet a potenciálním synergiím plynoucím ze společné propagace a vývoje považujeme lídry elektronického obchodu jako Internet mall nebo Obchodní dům.cz za velmi vhodné tuzemské akviziční cíle například pro Český Telecom. Ten v současnosti disponuje vysokým volným cash flow bez možnosti ho efektivně investovat ve svém tradičním oboru telekomunikačních služeb. Internetový obchod by se pak v případě spojení s finančně silným ČTc mohl úrovní tržeb srovnat s tradičními řetězci kamenných obchodů, když by mohl například jako další prodejní kanál využít digitální televizní vysílání ČTc.
Petr Bártek
Analytik Cyrrus, a. s.