Hlavní navigace

Téma: Růst internetového obchodování v ČR

Elektronický obchod Internet Mall dnes oznámil překonání hranice 1 mld. Kč tržeb v průběhu posledních 12 měsíců. Nosnými produkty jsou domácí elektrospotřebiče a elektronika. Společnost je tak již výraznou konkurencí pro tradiční prodejny elektra. Tržby největších hráčů na trhu se pohybují okolo 3 mld. Kč.

Sdílet

Prudký nárůst tržeb internetových obchodů (odhadujeme zdvojnásobení objemu za poslední rok) je umožněn rychlým rozšiřováním vysokorychlostního internetového připojení v ČR (o 100% od začátku roku) i zvyšováním transparentnosti a kvality služeb jednotlivých obchodníků. Vzhledem k rychlému růstu obliby nakupování přes internet a potenciálním synergiím plynoucím ze společné propagace a vývoje považujeme lídry elektronického obchodu jako Internet mall nebo Obchodní dům.cz za velmi vhodné tuzemské akviziční cíle například pro Český Telecom. Ten v současnosti disponuje vysokým volným cash flow bez možnosti ho efektivně investovat ve svém tradičním oboru telekomunikačních služeb. Internetový obchod by se pak v případě spojení s finančně silným ČTc mohl úrovní tržeb srovnat s tradičními řetězci kamenných obchodů, když by mohl například jako další prodejní kanál využít digitální televizní vysílání ČTc.

Petr Bártek
Analytik Cyrrus, a. s.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).