Hlavní navigace

Systém bezkontaktních plateb MasterCard PayPass značně urychlil placení u vybraných obchodníků

[Tisková zpráva] Časové úspory činí ve srovnání s placením hotovostí 12 až 18 sekund u každé transakce.

Sdílet

Společnost MasterCard Europe oznámila první výsledky praktických zkoušek systému pro bezkontaktní platby MasterCard PayPass. Devítiměsíčních zkoušek se v americkém Orlandu zúčastnilo více než 16 000 držitelů karet a 60 maloobchodních prodejních míst, mezi nimiž byly například restaurace McDonald‘s, čerpací stanice Chevron, multikina či hlídaná městská parkoviště.

MasterCard PayPass je systém pro bezkontaktní platby vyvinutý společností MasterCard. Držitel karty vybavené technologií PayPass jednoduše přiblíží kartu ke speciálnímu terminálu, který je schopen si data z platební karty přečíst na bezdotykové bázi. Není tedy nutné, aby zákazník nebo obchodník vkládal kartu do čtecího zařízení.

Výsledky testů potvrzují, že systém PayPass může přinést značné časové úspory. V některých prodejních místech systém MasterCard PayPass zkrátil dobu nakupování natolik, že hmatatelně ovlivnil schopnost prodejců realizovat více transakcí a zvýšit tak tržby. Nejvýraznější úspory času se projevily v prostředí typu „drive-thru“, například v restauracích McDonald‘s. Zde se doba nákupu zkrátila o 12–18 sekund oproti hotovostním transakcím.

Testování systému MasterCard PayPass probíhá souběžně také v americkém Dallasu. Praktické zkoušky zde provádí u maloobchodníků společnost Nokia, se kterou MasterCard spolupracuje od počátku roku 2003 na začlenění technologie PayPass do mobilních telefonů této značky. Rovněž výsledky dallaských testů potvrzují, že hlavními přednostmi systému PayPass jsou rychlost a pohodlí. Průměrná platba pomocí mobilního telefonu v systému PayPass byla o šest sekund rychlejší než při platbě pomocí platební karty začleněné do mobilního telefonu, a to zejména díky odbourání doby nutné pro hledání správných tlačítek či položek v menu telefonu. Platby systémem PayPass se co do rychlosti vyrovnaly platbám v hotovosti a v některých případech proběhla transakce dokonce rychleji.

Příznivá odezva na systém MasterCard PayPass mezi klienty bank zapojených do testovacího provozu se projevila mimo jiné ve znatelném nárůstu počtu a objemu uskutečněných transakcí.

Držitelé karet vybavených technologií PayPass oceňují nejen rychlost a pohodlí, ale také zvýšení bezpečnosti pramenící z toho, že karta v průběhu placení zůstává v jejich držení. Podstatný je pro spotřebitele také růst pohodlí – kartou s technologií PayPass je možné platit i na místech, kde se dosud uplatňovala jen hotovost nebo tradiční platební karta v omezeném měřítku. Systém PayPass umožní použití karet například i v prostředcích městské hromadné dopravy, v restauracích s rychlým občerstvením, na parkovištích apod.

Jsme přesvědčeni o tom, že bezkontaktní platby systémem MasterCard PayPass časem zdomácní také v České republice, uvedl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Jak ukázal zkušební provoz ve Spojených státech, zavedení technologie MasterCard PayPass je díky přímému vlivu na zvyšování obratu pro banky i obchodníky investicí s velmi dobrou návratností. Pro držitele karet znamená další zvýšení pohodlí a tím i jejich větší spokojenost, dodal Čarný.

V souvislosti s testovacím provozem proběhl v rámci USA také celostátní telefonický průzkum, jehož cílem bylo získat dodatečné informace o platebních trendech a preferencích mezi spotřebiteli. Podle tohoto průzkumu téměř 40 % dospělých osob v USA u sebe nosí menší částky v hotovosti než před pěti lety, 26 % respondentů uvádí, že u sebe mívají „mnohem méně“ hotových peněz. Výsledky také ukazují, že téměř polovina (49 %) spotřebitelů ve svých peněženkách mívá 20 a méně dolarů a že 86 % spotřebitelů uvádí, že by hotovost chtěli používat méně často než dosud.

Výsledky tohoto průzkumu tak odpovídají studiím z roku 2002, které uváděly, že 53 % spotřebitelů by používalo systém PayPass namísto plateb v hotovosti, pokud by jim byla karta s tímto systémem bankou nabídnuta.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).