Hlavní navigace

Studenti našli svou „Ideální banku“

Druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století již zná své vítěze. Po téměř půlročním náročném průběhu vybrala odborná porota z rekordního počtu přihlášených ty absolutně nejlepší. Z nepřeberného množství skvělých nápadů a prací tak vzešli vítězové v kategoriích Nejlepší práce a Nejlepší nápad, kteří si ve čtvrtek 19. února přišli přebrat ceny od Poštovní spořitelny.

Sdílet

Za námi je úžasný ročník, který přinesl obrovský zájem studentů, rekordní počet přihlášených prací a především originální a neotřelé nápady, jak by měla vypadat Ideální banka 21. století. Těší nás, že se studenti o tuto problematiku zajímají a jsme rádi, že se jejich nápady můžeme inspirovat a využít je k vylepšení služeb, které nabízíme našim klientům, zhodnotil průběh celé soutěže Ředitel útvaru péče o klienta Poštovní spořitelny Martin Kovář.

Celkovým vítězem soutěže se stal Michal Obrázek z Vysoké školy ekonomické, který u poroty zabodoval výstižným a elegantním popisem ideální banky. Navrhl například odvoz pro nepohyblivé klienty, videokonzultace s bankovním poradcem či založení pobočky přímo v prostorách vysoké školy, kde by v rámci praxe pracovali samotní studenti. Originálně pojal například zvýhodnění stálých klientů zavedením tzv. Indexu loajality: …pro vlastní potřeby zavedla banka Index loajality, který sleduje u každého klienta. S rostoucí dobou, po kterou klient bankovních produktů a služeb využívá, jejich množstvím, ale také jeho spolehlivostí při splácení (apod.) roste i Index loajality. Klienti s vyšším Indexem tak mohou využívat výhod, která banka následně nabízí. Jde zejména o poskytnutí vyšších úvěrů nebo zvýšení úrokové sazby z termínovaných vkladů.

Cenu Poštovní spořitelny za nejlepší nápad získala Bára Víznerová z Technické univerzity v Liberci s nápadem „bankomat drive“: …jinou zajímavou službou, kterou tato banka nabízí jsou bankomaty přístupné přímo z automobilu. Tento typ bankomatů lidé najdou na vnější straně většiny bank a zajedou si přímo k němu svým vlastním vozidlem, z okénka automobilu zadají pin kód a získají hotovost, kterou si přáli. Tyto bankomaty umějí hotovost nejen vydávat, ale také přijímat. Klienti mohou rychle a jednoduše provést základní bankovní transakce bez asistence zaměstnanců banky, a to 24 hodin denně.

Vítězové obou kategorií obdrží částku 20 000 Kč a budou moci absolvovat stáž v bance. Autoři v přihlášených pracích sršeli originálními nápady, na některých věcech se zase často shodovali. Ideální banka 21. století má být podle studentů místem, kam lidé chodí rádi. Pomoci tomu mají především příjemní a dobře vyškolení zaměstnanci, příjemné prostředí banky, prodloužené otevírací doby poboček a absence front, vypočítal Martin Kovář nejčastější požadavky. Většina studentů také shodně volala po širším využití internetu při komunikaci s bankou a zjednodušení často nesrozumitelného „bankovního jazyka“. Často zazněly také požadavky na snížení množství reklamy, důraz na ekologii či zrušení poplatků za přímé bankovnictví. Studenti evidentně mají představu o tom, co od banky očekávají a jak se má banka chovat, dodává Patrik Nacher, provozovatel www.bankovnipoplatky.com.

Druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století pořádala Poštovní spořitelna a server www.bankovnipoplatky.com. Do soutěže se přihlásilo 197 studentů, převážně z vysokých škol. Z několika dalších kol nakonec 11-ti členná odborná porota vybrala 20 finálových prací a následně zvolila vítěze. Finalisté si poté na slavnostním předávání rozebrali ceny v hodnotě přes 80 000 korun.

Téma 2. ročníku soutěže, který odstartoval 1. září 2008, znělo „vzájemná komunikace banky a klienta“. O vítězích rozhodovala odborná porota složená z představitelů Poštovní spořitelny, serveru www.bankovnipoplatky.com, ze zástupců BIVŠ, Technické univerzity v Liberci a VŠB-TU, mediálního partnera www.kurzy.cz a dvou studentek, které v loňském roce obsadily první dvě místa.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).