Objem finančních prostředků vynaložených prostřednictvím karet Visa Commercial se za finanční období ke konci června 2005 zvýšil z 33,9 miliardy EUR na 43,6 miliardy EUR a to v celém regionu Visa Europe. Tento údaj dokládá, že asociace Visa získává stále významnější postavení jak ve firemním, tak ve veřejném sektoru. Ve stejném období totiž vzrostl o 30 procent i objem plateb uskutečněných u obchodníků . Průměrná cena transakce dnes činí 124 EUR, zatímco u spotřebitelských karet to je 66,4 EUR.
Rovněž došlo k výraznému nárůstu počtu karet Visa Commercial – celkem je jich dnes v oběhu 6,5 milionu, což představuje nárůst o 21,7 procenta. Každá z těchto karet byla použita průměrně 55,7krát během roku.
Gabriele Cappelletti, vedoucí oddělení karet Visa Commercial v asociaci Visa Europe, komentuje dosažené výsledky: „Společnosti v celé Evropě, a to velké i malé, si uvědomují, že karty Visa Commercial jsou pohodlným a flexibilním nástrojem pro nákup zboží a služeb a zároveň pro kontrolu toku firemních výdajů. Tento nárůst má několik důvodů a jedním z nich je právě rostoucí zájem firemního sektoru o sofistikované řízení a sledování nákladů.“
„My jsme se rozhodli tento trend podporovat a spustili jsme systém VIS (Visa Information Source), což je webové řešení pro řízení a monitoring výdajů, a právě VIS výrazně přispělo k růstu, jenž jsme v této oblasti zaznamenali. Nárůstu portfolia karet Visa Commercial o 28,5% rovněž významně napomohl úspěch našeho nového produktu Visa Business Debit.“
Celkově zaznamenaly karty Visa Commercial výrazný nárůst na zavedených i rozvíjejících se trzích. K výraznému růstu došlo zejména v Německu (+43,5%), Velké Británii (+37%), Francii (+18,7%), Itálii (+15,1%), Irsku (+47%), Norsku (+31,2%) a Turecku (+71,4%).
Karty Visa Commercial používají nejvíce britské firmy – ve Velké Británii je celkem v oběhu 1 661 000 karet a za rok končící červnem 2005 bylo těmito kartami uskutečněno 91 442 000 transakcí v objemu 40 miliard EUR. To představuje meziroční nárůst o 37%. Druhým největším trhem je Francie, kde objem uskutečněných transakcí dosáhl hodnoty 5,5 miliardy EUR a třetím pak Německo s 5,2 miliardami.
Na řadě evropských trhů také došlo k výraznému nárůstu zájmu o nabídku Visa Purchasing, kterou asociace Visa předložila vládním organizacím a organizacím z veřejného sektoru.
Silný nárůst byl zaznamenán i u firemních karet Visa. Tento produkt má pomoci středně velkým firmám i velkým korporacím řídit výdaje svých zaměstnanců. V roce 2004/2005 společnost Visa investovala mimořádné prostředky na to, aby společnosti mohly implementovat tyto strategie na nadnárodním základě. Tyto iniciativy pomohly zvýšit objem finančních prostředků investovaných prostřednictvím firemních karet Visa o 12,1% a to na 11,3 miliardy EUR ke konci června 2005. Zvláště silnými trhy byly Španělsko (+31,4%) a Itálie (+24,6%).
Úspěšným produktem je také GPC (Government Procurement Card). Ve Velké Británii došlo za poslední rok k nárůstu objemu finančních prostředků investovaných tímto nástrojem ze 481 milionu na 680 milionů EUR.
K 31. srpnu 2005 představovaly prostředky vynaložené prostřednictvím GPC 2,1 miliardy. Úspory, které díky GPS dosáhl veřejný sektor od roku 1997, kdy byl produkt zaveden, již přesáhly hranici 340 milionu EUR (údaj vychází z propočtů KPMG, které byly potvrzeny britským Národním auditorským úřadem).