SOS vítá odbourávání poplatku za zrušení účtu

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) oceňuje postupné odstraňování poplatku za zrušení účtu ze sazebníků českých bank, jejichž řady dnes rozšířila Česká spořitelna. Tento poplatek podle názoru SOS omezuje volbu spotřebitele, a proto proti němu SOS dlouhodobě vystupuje.

Sdílet

SOS nesouhlasí s principem účtování sankce za řádné ukončení smluvního vztahu, protože může omezit možnost výběru spotřebitele. „Považujeme tento poplatek za výrazné omezení práva spotřebitele na výběr banky, kterým je v podstatě trestán za to, že bankovní ústav opouští,“ uvedla Ivana Picková z SOS. Proto SOS již v roce 2003 zjišťovalo u bank, zda odstraní poplatky za zrušení účtu. Následně bohužel bylo nuceno předat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

SOS vítá dnešní rozhodnutí České spořitelny o odbourání poplatku za zrušení účtu. SOS již několikrát upozornilo, že pokládá poplatek za zrušení účtu za překážku svobodného odchodu spotřebitelů od jedné banky k druhé a tím i v rozporu s ustanovením občanského zákoníku o spotřebitelských smlouvách, uvedla Ivana Picková z SOS. Hodnotíme toto rozhodnutí jako první krok ke splnění našich požadavků, které jsme adresovali jak České spořitelně, tak ČSOB, ale i jako důsledek působení tlaku Ministerstva financí ČR, které se začalo těmito problémy také zabývat.

Poplatek za zrušení účtu v současné době již neúčtují zejména Komerční banka, HVB Bank Citibank, Živnobanka a Bawag. SOS oceňuje současný trend směřující k odstranění tohoto poplatku. Domníváme se totiž, že banky by si měly udržet své klienty kvalitou služeb, uzavřela Picková.

Poplatek za zrušení účtu však zajisté není jediným problémem klientů bank, a proto je SOS i nadále připraveno zúčastňovat se jednání směřujících ke zlepšení jejich postavení. Dnes právě odeslalo na ministerstvo financí své stanovisko k otázkám zlepšení postavení klientů bank v ČR předloženým MF ČR k veřejné diskusi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).