SOS pomáhá i slabozrakým

Na nevidomé a slabozraké spotřebitele, kteří mají velmi ztíženou orientaci na trhu výrobků a služeb, se ve svých aktivitách zaměřuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky. Vydává pro ně řadu nových informačních materiálů. Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) zaměřilo v posledním roce své aktivity ještě intenzivněji na ty spotřebitele, kteří jsou na trhu kvůli svému věku či zdravotnímu handicapu mnohem ohroženějšími skupinami. Díky podpoře Zastoupení Evropské komise v ČR se podařilo zejména pro seniory uspořádat více než 40 besed a dalších zajímavých akcí i vydat řadu tiskových materiálů, které měly velký ohlas.

Sdílet

Ovšem ještě horší pozici než senioři mají na trhu občané, kteří jsou méně pohybliví či nevidomí a slabozrací. Už druhý rok dostávají nevidomí prostřednictvím své organizace SONS spotřebitelský časopis SOS Štít spotřebitele v podobě, která je jim dostupná.

S ohledem na to, jak dobrý ohlas máme na náš časopis Štít spotřebitele, jsme přesvědčeni, že slepí a slabozrací uvítají další informace o svých spotřebitelských právech. I tito lidé nakupují a bohužel se setkáváme s podněty, že ne všude jim vycházejí vstříc. Víme například o nevidomé paní, kterou z restaurace v Praze na Žižkově vykázali i s vodícím psem, že prý pes dovnitř nesmí, říká Ivana Picková z SOS.

V současné době distribuuje SOS letáky se spotřebitelskou tematikou ve slepeckém písmu a už několik týdnů je v 50 knihovnách ČR k dispozici zvuková nahrávka Slabikáře evropského spotřebitele. V originále tato brožura seznamuje spotřebitele se základními evropskými právy, v upravené podobě, přizpůsobené světu nevidomých, je pro ně vítanou pomůckou.

Zástupcům SOS se díky projektu podpořenému Zastoupením Evropské komise v ČR podařilo osobně se setkat více než s 1300 osobami a seznámit je s jejich spotřebitelskými novými právy, která získali v souvislosti se vstupem ČR do EU. Snažíme se informovat spotřebitele o jejich právech všemi dostupnými způsoby. Je to základní forma, jak jim pomoci bránit se některým nekalým praktikám na trhu, uzavřela Picková.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).