Hlavní navigace

SkyEurope pokračují v růstu a ve zvyšování příjmů

Praha, Bratislava, 31. srpna 2006

Sdílet

Vývoj provozní sekce

Ve třetím čtvrtletí (“Q3”) finančního roku 2006 dosáhly SkyEurope 46% růst v počtu přepravených cestujících a přivítaly na palubě čtyřimiliontého cestujícího. Za tři měsíce od 1. dubna do 1. června přepravila letadla společnosti 702,538 cestu­jících.

Ve zmíněném období prošla provozní sekce společnosti několika změnami. Padesátiprocentního nárůstu kapacity na 1,015 milionu ASK (ze 679 tisíc ve Q3 2005) bylo dosaženo uvedením prvních pěti nových Boeingů 737–700 NG do flotily. Tím se zvýšil počet strojů na 15 (z 12 in Q3 2005). Za růstem kapacity je take zvýšení využití letadel na 9:46 blokových hodin denně (9:05 in Q3 2005).

V období Q3 2006 společnost otevřela 22 nových linek a přesunula kapacitu neziskových linek do Prahy, zatím poslední báze v síti SkyEurope. Centrální geografická poloha měla vliv na celkovou délku jednotlivých tratí, ta se snížila o 9% na 1,038 kilometrů (z 1,141 ve Q3 2005).

Finanční vývoj

Společnost dosáhla ve Q3 2006 významného nárůstu výnosů o 17%, tedy více než bylo nutné pro kompenzaci poklesu obsazenosti na 75% (81% in Q3 2005). Zlepšení výnosů je odrazem posilujících příjmů a zvýšení zisků z doplňkových činností. Výnosy na jednotku stouply o 7% za čtvrtletí na 4.31 EUR za ASK (4.01 EUR/ ASK v Q3 2005), což ve spojení s růstem kapacity vedlo k 62% zvýšení operačního zisku na 44.6 milionu EUR (27.5 milionu v Q3 2005).

Náklady na jednotku klesly ve Q3 2006 o 1.6% na 5.85 EUR za ASK (5.95 EUR/ ASK in Q3 2005). Úspor bylo dosaženo i přes růst cen paliva, vyšších nákladů na práci a významnou investici do založení základny v Praze. Svou roli sehrály také změny a vývoj infrastruktury, které mají přinést vyšší příjmy z vedlejších činností a posílení značky.

Veškerá zvýšení nákladů byla vykompenzována úsporami, které přinesly nové stroje Boeing 737–700 NG (především šlo o úspory ve spotřebě paliva a údržbě), svou zásluhu má také portfolio příjmů na straně marketingu, efektivního řízení nákladů a dalších oblastí.

Letecké palivo je stále se zvětšující nákladovou položkou SkyEurope. Nyní tvoří 28% veškerých operačních nákladů na tři měsíce, končící 30. červnem 2006. Společnost měla nicméně uzavřenou dohodu o dodávce paliva za pevnou cenu 60.5 USD na 90% potřebných pohonných hmot. Tato pojistka ušetřila rozpočtu SkyEurope dalších 0.9 milionu EUR jen za Q3.

S přihlédnutím ke zvyšujícím se cenám paliva byly za období od Q3 2005 sníženy náklady na jednotku o 2.9%. Celkové operativní náklady vystoupaly na 59.4 milionu EUR ve Q3 2006.

Hospodářský výsledek (EBIT) za Q3 2006 dosáhl –14.8 milionu EUR, což je zlepšení zisku EBIT o 13.5% v porovnání s Q3 2005.

Vývoj firemního majetku a financí

Majetek společnosti se zvýšil díky kapitalizaci předběžných plateb na dodávky na čtyři nová letadla (ve druhé polovině roku 2007). Zvýšení pasiv je spojeno s úvěry a půjčkami na financování záloh na dodávky letadel a také se zvýšením příjmů z přepravy.

Operační cash-flow byl 5.6 milionu EUR v období tří měsíců do 30. června 2006, tento výsledek je především ovlivněný provozní ztrátou za období.

Výhled

SkyEurope pokračují ve své růstové strategii s cílem především zajistit profitabilitu. Pod vedením nového obchodního ředitele Karima Makhloufa se bude management soustředit na maximalizaci zisku prostřednictvím zvyšování obsazenosti, plánovaní profitabilních linek, a dalšího vylepšování doplňkových služeb. Společnost zároveň přistoupí ke krokům omezujícím náklady v oblastech jako jsou technické zázemí, plánování a handling. Bude tak zajištěna optimalizace výdajů.

V nejbližších týdnech budou SkyEurope pokračovat v hledání možností financování další fáze rozvoje společnosti, tak jak bylo oznámeno 28. srpna 2006. Půjde především o zlepšení likvidity, podporu růstových faktorů a cestu k ziskovosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).