Hlavní navigace

S cestovním pojištěním Allianz vyjede v létě do zahraničí téměř čtvrt milionu turistů. S výší limitu svého pojištění si dělat starosti nemusejí, žádný není

[Tisková zpráva] Se zvýšeným počtem turistů, kteří se pojišťují, roste i počet jejich zdravotních potíží v zahraničí a asistenčních zásahů.

Sdílet

Během loňského léta registrovala asistenční služba téměř 1500 zásahů, nejčastěji v Egyptě, Bulharsku a Turecku.  Za letošní zimní sezónu, se počet asistencí jak v exotických krajinách, tak zejména v lyžařských střediscích okolních států, zvýšil oproti létu téměř o 600 a meziročně zhruba o pětinu. Podobně vzestupný trend se očekává i v letošním létě, které z pohledu sezóny cestovního pojištění začne s mimo sezónními zájezdy již v příštím týdnu.

„Již tento týden se u nás začínají množit dotazy typu – co navíc nabízí cestovní pojištění oproti Evropskému průkazu cestovního pojištění, jestli je lepší pojistit se přímo v cestovní kanceláři nebo na přepážce, jestli umíme pojistit zpoždění letadla… A od potenciálních cestovatelů přichází mnoho dalších, i velmi konkrétních, otázek o cestovním pojištění. Jsou ale i ti druzí, u nichž mě stále překvapuje, jak málo toho o pojištění na cesty vědí a hlavně jak je s naprostým klidem ignorují,“ říká Irena Máchalová z klientského centra Allianz pojišťovny

Například si neuvědomují, že zdravotní karty EU hradí jen některé úkony, naopak komerční cestovní pojištění kryje i další výlohy v souvislosti s lékařským ošetřením, jako je převoz ambulancí, a to i leteckou, transport do České republiky, repatriaci tělesných ostatků. Pojištěním je hrazena zdravotní péče poskytnutá nejen státním, ale i privátním zdravotnickým zařízením a také spoluúčast, kterou se podílí klient zdravotní pojišťovny na lékařské péči stejně jako místní pojištěnci v zemi pobytu.

„A to jsou jen základní rozdíly, důležitou přidanou hodnotou pro naše turisty, zvlášť ty, kteří nemají patřičnou jazykovou výbavu, je nepřetržitá asistenční služba v češtině, která garantuje úhradu nákladů za léčbu v zahraničí, ale i odborné poradenství, jak postupovat, na které zdravotnické zařízení se obrátit, zajistí hospitalizaci či potřebné léky, ale i konzultaci s lékařem včetně tlumočení.  Lidé, kteří nějaký zdravotní problém v zahraničí zažili, nejvíce ocenili právě tyto služby, které zdravotnímu pojištění z domovské země chybějí,“ doplňuje Jana Slavíková, ředitelka úseku cestovního pojištění Allianz.

Pokud klienti cestují do zemí severní Afriky, časté dotazy vedou k pojištění rizik v souvislosti s terorismem či politickými nepokoji, které máme zahrnuto v základní sazbě pojištění. Další otázky také směřují i na pojištění rizik při provozování vysokohorské turisty, kde se klienti zajímají o úhrady zásahů záchranných sborů horské služby, sportovci o krytí jejich aktivit na kolech nebo ve vodě, či limit léčebných výloh pro zámoří, kde je lékařská péče nejdražší. „Tito klienti mohou bez obav odjet, protože cestovní pojištění Allianz zmíněná rizika kryje a navíc bez limitu na léčebné výlohy, byť by byly několikamilionové a také zásah horské služby není omezen lékařským ošetřením.“ doplňuje Jana Slavíková.

„Zatím největší zájem o pojištění evidujeme u turistů, kteří mají v nejbližších dnech a týdnech namířeno do Egypta, Tunisu, Turecka a Řecka. S postupujícím létem se pak k nejčastěji navštěvovaným destinacím přidá také Chorvatsko, Itálie, Bulharsko,“ uzavírá Irena Máchalová. Někteří z telefonických tazatelů nakonec přijdou na přepážku, ale většina klientů – zhruba 60 procent, si sjednává pojištění na cesty pohodlně po internetu. Za posledních pět let vzrostl jejich počet více než čtyřnásobně.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).