Z celkového počtu 5,049 milionu zákazníků plných 1,8 milionu (36 %) využívá tarifní smlouvu. Celkový přírůstek zákazníků dosáhl úctyhodných 415 tisíc. Také finanční výsledky lze hodnotit kladně – intenzivní snaha o další zvyšování efektivity se projevila ve zlepšení klíčových finančních ukazatelů jako je růst tržeb (o 5,8 %) a EBITDA (o 4,2 %). Zvýšil se také ukazatel ARPU, a to o 2 % na stávajících 492 Kč.
„Svého úspěchu si vážíme o to víc, že jsme dokázali udržet velmi pozitivní trend na trhu, kde penetrace dosahuje 120 procent,“ bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile a dodává: „Nehodláme však usnout na vavřínech. Cesta k dalšímu zhodnocení našeho úsilí musí být ve znamení dalšího zvyšování kvality produktů i péče a neutuchající sledování potřeb jednotlivých skupin zákazníků. Jedině tak můžeme dosáhnout u zákazníků dlouhodobé důvěry a loajality. A ta bude v budoucnosti klíčovým faktorem úspěchu.“
Zákazníci
Počet zákazníků se ve srovnání s rokem 2005 zvýšil o 9 % na konečných 5,049 milionu. T-Mobile nadále posiloval v segmentu tarifních klientů, jichž je 1,809 milionu, což představuje téměř 36 % zákaznické báze. Předplacenou Twist kartu využívalo ke konci roku 3,24 milionu lidí.
Největší příliv nových zájemců o služby zaznamenal T-Mobile ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se svou vánoční nabídkou nekončícího volání a esemeskování získal plných 226 tisíc nových klientů. Za celý rok 2006 přilákal T-Mobile více než 415 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 51,2 %.
Operátor bodoval i v oblasti přenositelnosti čísla, která odstartovala 15. ledna 2006. Zákazníků, kteří se rozhodli přenést své číslo do sítě T-Mobile, bylo téměř o 5000 více než těch, kteří přešli k jinému operátorovi. Ti, kteří od T-Mobile odešli, patřili převážně k uživatelům předplacených karet, zatímco příchozí ve velké většině zvolili smluvní vztah. Tento vývoj byl zcela v souladu s celkovou strategií T-Mobile dále posilovat segment tarifních zákazníků. Více než polovina čísel přenesených do sítě T-Mobile patří firemním klientům.
Řady společností využívajících služeb T-Mobile se v roce 2006 rozšířily například o Apoštolskou církev, ATLANTIK finanční trhy, a.s., C. S. CARGO, a.s., Český rozhlas, ETA, a.s., FIAT ČR, spol. s r.o, Gumárny Zubří, a.s., Haas Fertigbau, spol. s r.o., Karosa, a.s., Kongresové centrum Praha, a.s, Lasselberger, a.s., Plzeňský Prazdroj, a. s., RWE Energy Customer Services CZ, a.s. či Správu Pražského hradu.
Finanční výsledky
V roce 2006 T-Mobile dosáhl velmi dobrých finančních výsledků: celkové tržby přesáhly 29,5 miliardy, čistý zisk se přiblížil částce 5,4 miliardy a důležitý ukazatel EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) ve srovnání s rokem 2005 vzrostl o 4,2 % na celkových 12,7 miliardy. Dosažené hodnoty odrážejí jak nárůst zákaznické základny, tak intenzivnější využívání mobilních služeb i maximálního úsilí operátora o další zvyšování provozní efektivity.
Služby
V roce 2006 T-Mobile pokračoval ve své strategii zaměřené na rozvoj nehlasových služeb a služeb s přidanou hodnotou, které začínají hrát stále významnější roli. Dále se zvyšovalo pokrytí rychlými daty – v současné době je technologie EDGE dostupná pro více než 80 % populace. UMTS služba Internet 4G, jež je hodnocena jako nejrychlejší bezdrátové připojení k internetu, se rozšířila mimo Prahu a nyní je dostupná plným 50 % obyvatel ČR. Objem přenesených dat meziročně vzrostl o více než 60 %. T-Mobile chce i nadále poskytovat služby, které přinášejí něco nového a rozšiřují možnosti využití mobilního telefonu. Vedle osvědčených firemních aplikací např. na hlídání majetku, osob, či dálkový sběr dat, se zaměřil na přípravu komerčního spuštění „Televize v kapse“. Na sklonku roku proběhl komerční test služby, jehož výsledky byly velmi dobré. Stále se však nepodařilo nastavit příznivé zákonné podmínky ke komerčnímu spuštění služby.
Stranou pozornosti T-Mobile nezůstaly ani „klasické“ tarify. Operátor se věnoval především roamingu, kde představil – a postupně rozšířil – zvýhodnění Cestovatel, které v současnosti nabízí nejvýhodnější ceny v nejoblíbenějších destinacích. Velký úspěch zaznamenala také služba BAV SE, první tarif pro děti a mladé od 6 do 26 let. „Stále více zákazníků chápe, že mobilní síť může plnohodnotně nahradit pevnou linku, ať už jde o hlasové nebo datové služby,” říká Roland Mahler a doplňuje: „Mobilní telefon se stává multimediálním pomocníkem, přítelem i rádcem, s nímž máte nadosah své blízké a všechno, co vám zpříjemňuje život“.