Celý nový úsek je dlouhý 4,6 km a vede výlučně tunely, které jsou částečně ražené a částečně hloubené. Z povrchu je budována také nová stanice Prosek I – Střížkov, která leží na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická.
Výstavba stanice byla zahájena přípravnými pracemi již v roce 2004. V září loňského roku byla dokončena poslední etapa zemních prací a zajištění stavební jámy, v listopadu začali stavbaři budovat železobetonové konstrukce do úrovně terénu, které tvoří základnu pro horní části stanice ze skla a ocele. Pro založení stanice bylo spotřebováno kolem dvou tisíc tun armatury, téměř 22 tisíc m3 betonových konstrukcí a 65 tisíc m2 bednění. I přes komplikace způsobené letošní extrémní zimou je harmonogram výstavby dodržován.
V příštích měsících bude stanice velmi moderního designu, kterou projektovala firma Atelier designu a architektury – arch. Patrik Kotas, dostávat již svou nadzemní podobu. Jakoby zavěšená skleněná konstrukce stanice bude i přes svou velikost působit lehkým a vzdušným dojmem.
Investorem stavby je Dopravní podnik hlavního města Prahy, a. s. a zadavatelem Inženýring dopravních staveb, a. s. Již letos v létě se začne montovat první technologie a stanice bude kompletně dokončena v září roku 2007 tak, aby mohla být na jaře 2008 uvedena do provozu.