Průzkum spotřebitelského chování na trhu bydlení v roce 2007

Téměř 80% prodaných produktů činí u CENTRAL GROUP byty. Zbývající část pak připadá na rodinné domy. Zajímavým ukazatelem je skutečnost, že více než 95% bytů a domů z nabídky firmy je prodáno ještě před dokončením. Z toho průměrně 30% se prodá ještě před zahájením samotné výstavby. Vše je dáno logikou trhu. Na začátku prodeje jsou ceny nejnižší, zaváděcí. Klienti, kteří kupují v této době, mají navíc největší výběr a byt nebo dům je možné upravovat podle jejich přání. S postupem výstavby cena roste a při dokončení již dosahuje své tržní úrovně.

Sdílet

Díky celkovému optimismu, podmíněnému příznivou ekonomickou situací, přetrvává i poptávka po bytech a rodinných domech jako investiční příležitosti. Podle průzkumu CENTRAL GROUP si více než třetina klientů pořizuje nový byt či dům výhradně jako investici a v pořízené nemovitosti nehodlají oni ani jejich rodina nikdy bydlet. Fenoménem v této oblasti je potom sílící zájem cizozemců o pořízení rezidenční nemovitosti v Praze.

Aktuální průzkum firmy ukazuje, že průměrná věková hranice osob, které se rozhodly si v Praze pořídit nové bydlení, je 38 let. Výsledek této studie není nikterak překvapivý – lidé ve věkové skupině okolo čtyřiceti let bývají na vrcholu svého profesního života a mívají největší důvěru ve své ekonomické možnosti. Zároveň specificky pro oblast bydlení jsou významné další faktory – zvyšující se nároky rozšiřující se rodiny, preference osobního vlastnictví a zájem na trvalém zhodnocení finančních prostředků.

Při financování nového bydlení jsou nyní naprosto dominantními zdroji hypoteční úvěry. Zájem o hypotéky neklesá ani po určitém zvýšení úrokových sazeb v poslední době. Hypotéky jsou totiž stále výhodné a relativně snadno dostupné. U společnosti CENTRAL GROUP jich využilo v letošním roce 74% všech klientů. „Je to pochopitelné – lepší je splácet vlastní nemovitost než mít po letech jen plnou krabici dokladů o zaplaceném nájemném,“ doplňuje Dušan Kunovský.

Nejvíce svých produktů CENTRAL GROUP prodává v jarních a podzimních měsících roku. Průzkum také ukazuje, že nadále přetrvává největší zájem o dvoupokojové byty. Z celkových prodejů v tomto roce prodej těchto bytů činí 46%. I přes rostoucí zájem spotřebitelů o bydlení v moderním stylu se k tradiční architektuře, zejména při koupi rodinného domu, přiklání téměř 2/3 všech klientů. Nejprodávanějším rodinným domem z nabídky společnosti byl v hodnoceném období Klasik 4, dům klasického architektonického řešení s dispozicí 5+1 s garáží.

Stále více se prosazuje zájem klientů o vyšší standard vnitřního vybavení. Zmíněnému trendu vychází CENTRAL GROUP vstříc. Výběr z 26 typů nadstandardních koupelen, plovoucí podlahy, dveře s obložkovými zárubněmi a u bytů také velmi pokročilé datové rozvody pro vysokorychlostní internet a satelitní televizi. To vše je již v základní ceně – bez jakéhokoliv příplatku. Cena všech nových bytů a domů také zahrnuje bezpečnostní vstupní dveře a zabezpečovací zařízení s detektory pohybu a připojením na pult centralizované ochrany.

U všech nových bytů a domů nabízených CENTRAL GROUP je již vše zahrnuto v základní ceně – DPH, rozšířené pojištění, luxusní provedení i pokročilá bezpečnost. „Vidím dva hlavní důvody, proč jsou naše byty a domy nejprodávanější na trhu. Tím prvním je šíře naší nabídky a druhým jsou naše ceny ALL INCLUSIVE,“ komentuje Kunovský prodejní úspěchy své firmy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).