„Výsledky našeho průzkumu potvrzují, že si lidé pořizují životní pojištění především jako jistotu pro případ, že by se jim něco stalo. Při sjednávání životního pojištění je velmi důležitý první kontakt s pojišťovnou a osobní přístup. Naprostá většina, 94 % oslovených klientů, si pojistku sjednalo u téže pojišťovny, s jejíž finančním poradcem se hned poprvé sešli. Jen 2 % lidí nakonec smlouvu uzavřelo u konkurenční společnosti,“ uvedl Jiří Běťák, ředitel životního pojištění ING ČR/SR.
Při hledání vhodného životního pojištění zaujímá podle průzkumu ING aktivní přístup téměř 6 klientů z deseti. Řadě lidí ale stačí jen informace od finančního poradce či makléře a nabídky jednotlivých pojišťoven nesrovnávají.
Při sjednávání životního pojištění je oblíbený především osobní přístup. Tři čtvrtiny klientů životního pojištění si uzavřely smlouvu buď s finančním poradcem pojišťovny nebo s nezávislým makléřem;amp na pobočce pojišťovny uzavřelo smlouvu jen 17 % respondentů.
Z průzkumu dále vyplývá, že většina lidí považuje životní pojištění za unikátní finanční produkt a nesrovnává ho s žádnými dalšími produkty finančního trhu. Pouze 20 % respondentů uvedlo, že srovnává životní pojištění s rizikovým pojištěním a 15 % s penzijním připojištěním. Tento fakt také ukazuje na propojení mezi životním a penzijním pojištěním. 66 % respondentů průzkumu ING uvedlo, že impulsem pro pořízení životního pojištění byla touha po zlepšení finanční situace v penzi.
Výzkum pro ING uskutečnila společnost TNS AISA. Jeho kvalitativní část zahrnovala 40 respondentů, kvantitativní části se zúčastnilo 1 005 lidí.
ING nabízí ve svém portfoliu široké spektrum produktů životního pojištění, kterými vychází vstříc různorodým potřebám klientů. O kvalitě těchto produktů svědčí také řada získaných ocenění. V ocenění Accenture Zlatá koruna v kategorii životních pojištění ocenila porota letos již počtvrté hlavní cenou životní pojištění ING Investor Plus, které poskytuje klientům finanční zajištění na stáří a současně pokrývá rozmanitá pojistná rizika a nabízí investici do interních fondů ING podle vlastního výběru. Klienti mohou flexibilně měnit rozsah pojistné ochrany a tím reagovat na jejich aktuální potřeby.
Bronzovou korunu v soutěži Accenture Zlatá koruna získalo ING životní pojištění RODINA, které umožňuje značnou flexibilitu při práci s vloženými finančními prostředky klientů. Volné finanční prostředky mohou klienti investovat do finančních fondů životního pojištění a dále je v závislosti na výkonnosti fondů zhodnocovat.