Projekt MasterCard česká centra rozvoje se umístil na předních příčkách v hlavní i vedlejší kategorii České ceny za PR

Projekt MasterCard česká centra rozvoje, který v soutěži nesl název Český regionální kompas příležitostí, se umístil v prestižním ocenění Česká cena za public relations na 1. místě v kategorii Veřejný sektor a na 2. místě v hlavní kategorii Corporate Communications. Z galavečera, během kterého byly dne 9. června 2009 v pražském hotelu Marriott vyhlášeny nejlepší PR projekty za loňský rok, si tak studie MasterCard česká centra rozvoje odnesla hned dvě ocenění.

Sdílet

Projekt MasterCard česká centra rozvoje jsme realizovali s cílem přinést odborné i laické veřejnosti zajímavé informace o českých městech a krajích, poukázat na jejich silné stránky i nastínit příležitosti dalšího rozvoje. O úspěchu tohoto projektu vypovídá nejen diskuse, kterou jeho výsledky po zveřejnění vyvolaly v celostátních i regionálních médiích, ale potvrdila jej i odborná porota ocenění Česká cena za PR, uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

O projektu MasterCard česká centra rozvoje

Dlouhodobým cílem společnosti MasterCard je, aby byla pro banky a obchodníky strategickým partnerem. Při hlubší diskusi s významnými partnery společnosti MasterCard řada z nich uvedla, že má nedostatek informací o městě a kraji, ve kterém působí, a při plánování expanze je pro ni obtížné posoudit vhodnost jednotlivých lokalit. Požadavek klientů se stal impulzem pro vznik celosvětového projektu MasterCard Worldwide Centers of Commerce a následně i pro jeho českou modifikaci s názvem MasterCard česká centra rozvoje.

V rámci projektu MasterCard česká centra rozvoje bylo hodnoceno všech 14 krajů ČR a 24 nejvýznamnějších českých měst. Odborná metodika, kterou pro MasterCard Europe připravila Vysoká škola ekonomická v Praze a zkonzultovala s poradenským týmem MasterCard v New Yorku, pracovala se čtyřiceti různými ukazateli shrnutými do sedmi kategorií. Jednotlivá města a kraje byla vzájemně porovnávána podle daných ukazatelů a hodnocena z dlouhodobého hlediska. Výsledkem byla propracovaná odborná studie hodnotící fungování a vliv českých měst a krajů na fungování republiky, a to vč. jejich žebříčku.

Výsledky prvního ročníku projektu byly vyhlášeny v září 2008, tedy v období před krajskými volbami ČR, kdy byly závěry projektu vítaným zdrojem informací. Ze strany médií i veřejnosti jsme obdrželi velmi pozitivní reakce, proto jsme se rozhodli v projektu pokračovat. Letošní ročník je rozšířen o téma investiční atraktivita českých měst a krajů. Jeho vyhlášení plánujeme na září 2009, dodává Pavel Javorský.

Na přípravě projektu se podílelo kromě Vysoké školy ekonomické v Praze také Sdružení CZECH TOP 100 a agentura Ogilvy PR. Projekt proběhl pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Více informací o projektu MasterCard česká centra rozvoje naleznete na www.centrarozvoje.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).