Projekt MasterCard česká centra rozvoje jsme realizovali s cílem přinést odborné i laické veřejnosti zajímavé informace o českých městech a krajích, poukázat na jejich silné stránky i nastínit příležitosti dalšího rozvoje. O úspěchu tohoto projektu vypovídá nejen diskuse, kterou jeho výsledky po zveřejnění vyvolaly v celostátních i regionálních médiích, ale potvrdila jej i odborná porota ocenění Česká cena za PR,
uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
O projektu MasterCard česká centra rozvoje
Dlouhodobým cílem společnosti MasterCard je, aby byla pro banky a obchodníky strategickým partnerem. Při hlubší diskusi s významnými partnery společnosti MasterCard řada z nich uvedla, že má nedostatek informací o městě a kraji, ve kterém působí, a při plánování expanze je pro ni obtížné posoudit vhodnost jednotlivých lokalit. Požadavek klientů se stal impulzem pro vznik celosvětového projektu MasterCard Worldwide Centers of Commerce a následně i pro jeho českou modifikaci s názvem MasterCard česká centra rozvoje.
V rámci projektu MasterCard česká centra rozvoje bylo hodnoceno všech 14 krajů ČR a 24 nejvýznamnějších českých měst. Odborná metodika, kterou pro MasterCard Europe připravila Vysoká škola ekonomická v Praze a zkonzultovala s poradenským týmem MasterCard v New Yorku, pracovala se čtyřiceti různými ukazateli shrnutými do sedmi kategorií. Jednotlivá města a kraje byla vzájemně porovnávána podle daných ukazatelů a hodnocena z dlouhodobého hlediska. Výsledkem byla propracovaná odborná studie hodnotící fungování a vliv českých měst a krajů na fungování republiky, a to vč. jejich žebříčku.
Výsledky prvního ročníku projektu byly vyhlášeny v září 2008, tedy v období před krajskými volbami ČR, kdy byly závěry projektu vítaným zdrojem informací. Ze strany médií i veřejnosti jsme obdrželi velmi pozitivní reakce, proto jsme se rozhodli v projektu pokračovat. Letošní ročník je rozšířen o téma investiční atraktivita českých měst a krajů. Jeho vyhlášení plánujeme na září 2009,
dodává Pavel Javorský.
Na přípravě projektu se podílelo kromě Vysoké školy ekonomické v Praze také Sdružení CZECH TOP 100 a agentura Ogilvy PR. Projekt proběhl pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Více informací o projektu MasterCard česká centra rozvoje naleznete na www.centrarozvoje.cz.