V týdnu od 13. do 17. prosince si mohli zaměstnanci na centrále v Radlicích zakoupit výrobky, které zde prodávalo 16 neziskových organizací. Během těchto vánočních trhů se prodávalo také DVD s divadelním představením Dejvického divadla Příběhy obyčejného šílenství, které si pak lidé mohli nechat podepsat od herců v rámci autogramiády.
„Naše zaměstnance neustále podporujeme v jejich snaze pomáhat potřebným lidem a v průběhu celého roku jim k tomu dáváme různé příležitosti. Tou poslední jsou již tradiční vánoční trhy v centrální budově v Praze – Radlicích. V letošním roce se podařilo prodat 650 kusů DVD, přičemž výtěžek z prodeje činil 33 161 Kč. Banka jej ztrojnásobila na celkovou částku 99 483 Kč, kterou rozdělí rovným dílem mezi občanské sdružení Múzy dětem a Nadační fond Rozum a cit, které dlouhodobě podporuje,“ říká Pavlína Folovská, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.
Před samotnou autogramiádou herci Dejvického divadla zazpívali spolu se zaměstnanci tohoto divadla několik písniček ze hry Muž bez minulosti. Herce vystřídal smíšený sbor z Dětského domova Dlažkovice, který si připravil vánoční písničky. Autogramiády DVD se 17. prosince zúčastnili mimo jiné Tatiana Vilhelmová, Martha Issová, Ivan Trojan nebo David Novotný. ČSOB finančně podporuje Dejvické divadlo již pět let a je jeho generálním partnerem.
Součástí letošních vánočních trhů byl nově také Strom splněných dětských přání, díky kterému zaměstnanci splnili 100 dětských přání v hodnotě cca 100 000 Kč. Celkem 37 dárků putovalo pro děti z Dětského domova Liptál v okrese Vsetín a z 63 dárků budou mít radost děti z Dětského domova Dlažkovice v Českém Středohoří. K nejčastějším dětským přáním patřil MP3 přehrávač, dále si děti přály různé hry, dívky pak preferovaly kosmetiku nebo stříbrné klenoty.
Letošní první akcí laděnou do vánoční atmosféry byla Mikulášská v Radlicích, která proběhla na začátku prosince. Besídky se zúčastnilo i několik neziskových organizací – sdružení Máme otevřeno?, Klub nemocných cystickou fibrózou nebo Kontakt bB, které zde v rámci nejrůznějších aktivit sbíraly finanční podporu pro své projekty. Například organizace Kontakt bB tak pro svůj projekt Plavecké akademie bez Bariér získala 1 751 korun. Poštovní spořitelna pak tento příspěvek zaokrouhlila na celkových 50 tisíc korun.
Hlavním cílem aktivit v ČSOB na poli společenské odpovědnosti je zvýšení kvality života komunity a zajištění její udržitelné budoucnosti. Pilíři strategie banky v péči o komunitu je několik klíčových programů, které jsou zaměřeny na vzdělávání a finanční gramotnost, podporu regionů a firemní dobrovolnictví. Poštovní spořitelna navíc vyvinula Koeficient rozumného zadlužení, který slouží jako preventivní nástroj ochrany před nebezpečným zadlužením.