Před prázdninami byla v kurzu chladící technika, digitální fotoaparáty a televizory

Praha 7. 8. 2006 – Home Credit a. s. během druhého čtvrtletí roku 2006 profinancovala nákupy klientů v celkové výši 1,67 miliardy Kč. Společnost v oblasti jednorázových spotřebitelských úvěrů zaznamenala meziroční nárůst objemu uzavřených obchodů o 20,7 %. Ze statistik Home Creditu vyplývá, že spotřebitelé letos nejvíce nakupovali před dovolenými, tedy v měsíci červnu, kdy se objem poskytnuté jistiny ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšil o 24,1 %.

Sdílet

V období od dubna do června 2006 poskytla společnost Home Credit a. s. jistinu v celkové výši 1,67 miliardy Kč, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 znamená meziroční nárůst o 2,5 %. Nejvýznamnější přírůstek byl přitom zaznamenán u jednorázových spotřebitelských úvěrů, kde objem poskytnuté jistiny vzrostl o 20,7 %. Zvýšený zájem o jednorázové spotřebitelské úvěry rovněž dokládají významné meziroční nárůsty v počtu uzavřených smluv nejčastěji nakupovaných komodit: domácí elektrospotřebiče (+15 %), elektronika – audio a video technika (+14 %) a domácí potřeby (+23 %); pětici nejčastěji nakupovaných komodit druhého čtvrtletí doplňují mobilní telefony a nábytek.

„Dosažené obchodní výsledky uplynulého čtvrtletí hodnotíme pozitivně. V květnu jsme uvedli na trh zcela nový produkt – Telefonní půjčku, která se již od počátku těší velkému zájmu našich klientů. Další významný nárůst očekáváme s uvedením nových produktových řad během třetího a čtvrtého čtvrtletí 2006,“ uvedl Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a.s.

Chladící technika je v létě v kurzu

Před létem tradičně stoupá zájem o chladící techniku – kombinované chladničky, mrazáky, ale i menší modely vhodné pro chalupáře a chataře. „Se sezonou dovolených je rovněž spojen rostoucí zájem o nákup digitálních fotoaparátů a kamer, poptávka po tomto sortimentu se v období duben až červen meziročně zvýšila o celých 23 %. Pokud jde o televizory, pro spotřebitele jsou stále atraktivnější modely s většími úhlopříčkami, zejména LCD s vysokou kvalitou obrazu,“ komentuje zájem spotřebitelů před létem Miloš Stibor.

Z dalších moderních technologií jsou pro léto a s ním spojené cestování zajímavé například cestovní DVD přehrávače a navigační systémy. Jejich cena se přiblížila k hranici 10 000 Kč, čímž se staly dostupnější širšímu okruhu spotřebitelů. Zejména pro mladé zákazníky zůstávají atraktivní MP3 přehrávače. Z ostatních komodit (mimo elektroniku) se před létem postupně zvyšoval zájem například o bazény, sekačky, jízdní kola a další sortiment pro sport, hobby a volný čas.

Největší zájem o nákupy na splátky zaznamenali v uplynulém čtvrtletí prodejci poskytující spotřebitelské úvěry Home Credit v Moravskoslezském, Středočeském a Jihomoravském kraji, kde má společnost dlouhodobě silnou pozici.

Jak si vede Home Credit u spotřebitelů?

Z průzkumu, který v dubnu a květnu 2006 prováděla mezi spotřebiteli agentura TNS AISA vyplývá, že Home Credit je deklarován jako nejčastěji využívaná splátková společnost v ČR – 35 % respondentů, kteří nakupují zboží na splátky, využívá služeb společnosti Home Credit. Zajímavým údajem dokládajícím oblibu takových nákupů je fakt, že 40 % všech dotazovaných má zkušenosti s nákupem na splátky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).