Podle průzkumu společnosti GfK je pro podnikatele a malé a střední firmy při výběru banky důležitá především důvěryhodnost a spolehlivost peněžního ústavu, kterou za rozhodující faktor považuje 41 % firem. Pro společnosti je důležité rovněž udržení dlouhodobého partnerství a tradice, kterou upřednostňuje 29 % z dotázaných firem. U soukromých podnikatelů hraje důležitou roli navíc i dostupnost banky, kterou zdůraznilo 30 procent dotázaných.
Raiffeisenbank v červenci meziročně zvýšila počet klientů o 13 procent a navázala tak na téměř dvacetiprocentní růst z loňského roku. Ve srovnání s rokem 2003 banka více než zdvojnásobila svůj tržní podíl v segmentu firem, posiluje pozici i u soukromých podnikatelů. Podnikatelé a malé firmy oceňují především naši snahu o vytvoření dlouhodobého vztahu, postavenou na odbornosti a osobním přístupu ke klientům,
komentovala výsledky průzkumu vedoucí divize bankovnictví pro malé a střední firmy Eva Machová.
Firmy u Raiffeisenbank oceňují také dobrou spolupráci a rychlost nabízených služeb. Kromě důvěryhodnosti 30 % dotázaných klientů ocenilo, že transakce jsou zpracovávané bez chyb, 29 % pozitivně vnímá, že banka je členem silné nadnárodní skupiny. Velká část klientů přitom při dotazu na nejslabší stránku neměla bance co vytknout.
Znalost banky mezi podnikateli a malými firmami neustále roste, v současné době dosahuje 88 procent v segmentu firem a 80 procent mezi soukromými podnikateli. Průměrná malá firma přitom dosahuje ročního obratu ve výši do 150 milionů korun a zaměstnává nejvýše 100 zaměstnanců. Typický podnikatel pak dosahuje ročního obratu do dvou milionů a pracuje sám.
Tomáš Kofroň
Raiffeisenbank a.s.