Výzkum, do kterého se zapojilo přes 1700 respondentů z řad klientů PFČP, potvrdil interní prognózy fondu, které se týkají preferencí klientů při výběru naspořených peněz. V současné době volí při ukončení smlouvy 95 % klientů jednorázovou výplatu naspořených prostředků včetně jejich zhodnocení penzijním fondem a příspěvků státu. „Podíl jednorázových výběrů klesne v horizontu 10 let na zhruba 70 %, naopak téměř jedna třetina klientů si nechá v budoucnosti vyplácet doživotní penzi,“ komentuje plány klientů Pavel Němec, výkonný ředitel pro obchod a marketing PFČP.
Výsledky ankety rovněž ukázaly na zájem klientů o internetové služby. „Své penzijní připojištění by prostřednictvím internetu chtělo ovládat 52 % dotázaných, klasickou korespondenci by však za e-mail vyměnilo zatím pouze 43 % našich klientů,“ podotýká k závěrům výzkumu Pavel Němec. Mezi příznivci internetových služeb fondu podle něho přitom převažují lidé do 40 let věku.
Přestože PFČP v anketě zaznamenal vysokou spokojenost zákazníků s poskytovaným servisem, chystá právě v oblasti služeb klientům zvyšování jejich kvality. „Již zmíněná oblast internetu nám dává prostor v dalším odlišení se od konkurence. Příležitost díky výzkumu vidíme i v oblasti komunikace s klienty,“ shrnuje Pavel Němec hlavní závěry provedených analýz.