Platební karty asociace MasterCard mají na českém trhu majoritní podíl

Sdílet

Podle údajů vydaných Sdružením pro bankovní karty nese značku MasterCard či Maestro 52 % karet vydaných v České republice.
Praha, 7. října 2002 – Výsledky zveřejněné Sdružením pro bankovní karty potvrdily vedoucí postavení platební asociace MasterCard Europe v České republice. Značku MasterCard totiž v České republice neslo ke 30. 6. 2002 14 % platebních karet, značku Maestro 38 %. Platební systém MasterCard Europe tak má na českém trhu majoritu 52 %. Značku VISA neslo ke stejnému období 8 % karet vydaných v České republice, značku VISA Electron 37 % (celkem 45 % karet). O zbývající podíl na trhu se dělí další společnosti: American Express s 1 %, Diners Club s 0,05 %. Zbývající počet nesou ostatní značky platebních karet.

Počet platebních karet MasterCard a Maestro v České republice ke konci druhého čtvrtletí vzrostl na téměř 2,6 milionu karet, což představuje meziroční nárůst 20 %.

„Vedoucí pozice asociace MasterCard Europe v České republice je výsledkem neustálé snahy podporovat naše partnery a nabízet jim nové produkty, které vyhovují jak finančním institucím, tak jejich klientům,“ uvedl Ján Čarný, ředitel pobočky MasterCard Europe pro Českou a Slovenskou republiku. „Snaha přispět k dalšímu zvyšování kvality českého bankovního sektoru a zvýšení jeho prestiže logicky vyústila i v naše generální partnerství ocenění MasterCard Banka roku 2002, které v několika kategoriích hodnotí české finanční instituce,“ dodal.

„V současné době se vedle již rozšířených debetních karet orientujeme na kreditní karty – ať již embosované karty MasterCard či on-line autorizované MasterCard Electronic, či produkty jako jsou co-brandované karty. Významnou roli hrají i čipové karty – v oblasti jejich zavádění má společnost MasterCard v regionu střední a východní Evropy vedoucí postavení, a to především i díky uvedení čipových karet na Slovensku v červnu 1999. Právě tehdy na Slovensku proběhla první mezinárodní transakce kartou podle standardu EMV a od tohoto data Slovenská sporiteľna vydala již více než 300 tisíc čipových karet Maestro odpovídajících tomuto standardu. V České republice budou čipové karty, nabízející široké portfolio bezpečnostních a funkčních prvků, zaváděny již v blízké době, neboť jejich rozšíření v blízké budoucnosti je dáno závaznými termíny. Do 1. ledna 2005 musejí být všechny platné karty Maestro vybaveny čipem, podle končící platnosti karet tedy budou karty českým držitelům průběžně obměňovány,“ upřesnil Ján Čarný.

O společnosti MasterCard International
Společnost MasterCard International vlastní komplexní portfolio známých a široce používaných značek značek platebních karet, jako je MasterCard, Cirrus a Maestro. Jejich loga v současné době naleznete na více než 1,7 miliardy kreditních, debetních a charge karet. MasterCard jako organizace sdružující více než 25 000 členů poskytuje služby malým i velkým podnikům a zákazníkům ve 210 zemích a teritoriích. Společnost si udržuje prvenství v kvalitě a inovacích a nabízí širokou škálu platebních řešení ve virtuální i tradiční sféře. Její oceňovaná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 90 zemích, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. Žádná jiná karta na světě není přijímána na tolika místech a tolika obchodníky jako MasterCard, kterou lze použít na více než 28 miliónech míst. Hrubý objem provedených obchodů za první pololetí 2002 činil 534 miliard USD. Další informace o společnosti získáte na jejích webových stránkách na adrese http://www.mastercard.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).