„Skutečnost byla taková, že společnost Loft Servis napsala dopis, kde sice vyslovila zájem o odkup pohledávek, ale to se stalo až poté, kdy celý proces výběru nového majitele zbytkového portfolia pohledávek byl již uzavřen, a to včetně podpisu smlouvy. Takovou nabídku již nebylo možné akceptovat,“ uvedl Lukáš Raida, správce konkursní podstaty Union banky.
Dopis dokonce nebyl ani adresován Union bance, ale advokátní kanceláři a s faktickou chybou v identifikačním čísle. Konkursní správa se o jeho existenci dozvěděla až zprostředkovaně s několikadenním zpožděním, a to až po zaplacení kupní ceny a zakončení celého prodeje.
„Firma Loft Servis přitom měla možnost zúčastnit se přímo samotného výběrového řízení a pokud by splnila kvalifikační předpoklady, jistě by s nabídkou 40 miliónů korun uspěla, protože rozhodovala pouze výše nabízené úplaty,“ řekl konkursní správce.
O přístupu společnosti Loft Servis svědčí mimo jiné i to, že se k ústnímu jednání u ostravského soudu za žalující stranu nikdo nedostavil s tvrzením, že tomu brání ztížená dopravní situace kvůli nepřízni počasí. Soud tuto omluvu vyhodnotil jako nedůvodnou, jejímž cílem je protahování sporu.
Konkursní správce Raida vítá, že soud potvrdil, že Union banka postupovala v souladu se zákonem o konkursu a vyrovnání a v zájmu konkursních věřitelů. Pohledávky byly prodány za nejvyšší nabízenou cenu v řádném výběrovém řízení a s prodejem souhlasili jak členové věřitelského výboru, kteří sami nabídky vyhodnocovali, tak i dohlížející konkursní soud. Sjednaná kupní cena pak byla řádně a včas uhrazena.