Hlavní navigace

Osm kilometrů spisů

OSTRAVA (12. srpna 2003) – Ani v letních parnech nepřestávají pracovníci Union banky v činnostech, které automaticky následují po vyhlášení konkursu. Pozornost je mimo jiné soustředěna na archivování veškerých písemností, které vznikly v průběhu 11letého působení banky. V posledním roce pro ni pracovalo takřka 1100 zaměstnanců na 91 obchodních místech po celé republice. Dokladem o jejich pracovní činnosti je mimo jiné přes 8 kilometrů spisů, pokladních dokladů, korespondence s klienty, smluvní dokumentace a dalších písemností. Jedním z prioritních úkolů správkyně konkursní podstaty je správa a uložení těchto dokumentů.

Sdílet

Doba uložení u podstatné části písemností je delší než předpokládaná doba konkursu banky, proto správkyně konkursní podstaty Michaela Huserová vyhlásila veřejnou obchodní soutěž na poskytovatele komplexních archivních služeb. Ze 7 firem, které se do soutěže přihlásily, byla vybrána společnost SEVERA-VSO. Tato firma má odpovídající zkušenosti, kvalifikované zaměstnance a nabídla nejvýhodnější podmínky. Její objekty jsou patřičně zabezpečeny po všech stránkách, uvedl Martin Uher z týmu správkyně konkursní podstaty, který je hlavním garantem archivace.

Ve spisovnách společnosti SEVERA-VSO budou například 10 let uschovány doklady o uskutečněných obchodech banky, 45 let osobní spisy zaměstnanců a archiválie, což jsou mimo jiné zápisy ze zasedání dozorčí rady a představenstva banky, výroční zprávy, stanovy či zápisy z valných hromad, budou převezeny do Zemského archivu v Opavě. Badatelé tak budou mít i za 200 let přístup ke studiu stěžejních dokumentů banky.

V těchto dnech se provádí svoz dokumentace z obchodních míst Union banky. Děje se tak za přísných bezpečnostních opatření v součinnosti pracovníků poboček, ústředí banky a bezpečnostní agentury. Do konce srpna budou veškeré dokumenty banky jen ve spisovnách ústředí banky nebo externího uschovatele, sdělil Martin Uher.

Banka má v současné době připraveno k předání asi 80 procent písemností k ukončeným obchodním případům. Při třídění a ukládání spisového materiálu se postupuje v souladu s příslušnými zákony a vnitřními předpisy banky, takže žádný důležitý dokument se nemůže ztratit. Celý archiv je elektronicky evidován, vyhledání konkrétní písemnosti je otázkou okamžiku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).