Statistiky za první pololetí nasvědčují tomu, že i letos Home Credit překoná výsledek předchozího roku. Letošní obchody se zvýšily celkem o 38 %, zatímco v prvním pololetí roku 2004 narostly o 14 % na 2,31 miliardy. Na tomto růstu se velkou měrou podílely spotřebitelské úvěry Home Credit, jejichž dynamika je nejvyšší,
dokládá stále rostoucí oblibu splátkového prodeje Ing. Miloš Stibor, generální ředitel Home Creditu.
Rok 2005 – první pololetí | Rok 2004 – první pololetí | Nárůst v roce 2005 | Nárůst v roce 2004 | |
---|---|---|---|---|
Celkový objem poskytnuté jistiny | 3,19 miliardy Kč | 2,31 miliardy Kč | 38% | 14 % |
Milion klientů
Vyššímu objemu poskytnuté jistiny v prvním pololetí odpovídá i nárůst počtu smluv, kterých Home Credit uzavřel celkem více než 186 tisíc oproti loňským 122 tisícům (53% nárůst). V průběhu prvního pololetí společnost obsloužila miliontého zákazníka, když během své osmileté historie schválila úvěr téměř 1,12 milionu zákazníků (údaj k 30. 6. 2005).
V této souvislosti považuji za důležité zmínit, že jsme nezaznamenali zvýšení počtu zákazníků, kteří by měli problém se splacením svých závazků. Jejich procentní podíl zůstává stále stabilní i přes rychle rostoucí počet uzavřených smluv. Napomáhá tomu naše snaha o zodpovědné úvěrování klientů,
uvedl Miloš Stibor.
Kupovaly se bazény i notebooky
Zajímavý je pohled na sortiment zboží prodaného na splátky s Home Creditem. Velké zvýšení najdeme u zboží typického pro letní sezónu jako jsou bazény a foto, ale i u zboží, které nemá tak výrazný sezónní charakter, jako je výpočetní technika. Bazénů a jejich příslušenství a zahradní techniky se prodalo na splátky v květnu a červnu přibližně třikrát více než v dubnu, výpočetní techniky a potřeb pro foto, kino přibližně dvakrát tolik.
Komodita | Duben 2005 | Květen 2005 | Červen 2005 |
---|---|---|---|
Bazény a příslušenství | 92 | 194 | 251 |
Foto, kino | 507 | 693 | 1159 |
Výpočetní technika | 1043 | 1234 | 2343 |
Zahradní technika | 490 | 1294 | 818 |