Hlavní navigace

Zkušený mezinárodní bankéř jmenován novým generálním ředitelem HSBC v České republice

23. července 2008 - Mezinárodní bankovní skupina HSBC jmenovala Arjana van den Berkmortela (38) novým generálním ředitelem své pobočky v České republice. Van den Berkmortel, který pochází z Nizozemí a má za sebou více než deset let zkušeností z mezinárodního bankovnictví, se již ujal své nové role. V posledních dvou letech působil jako zástupce ředitele divize firemního bankovnictví HSBC ve Francii. Ve své nové funkci vystřídal dosavadního generálního ředitele pražské pobočky Františka Kopřivu.

Doba čtení: 1 minuta

Arjan van den Berkmortel nastoupil do HSBC v roce 1996 na pozici mezinárodního manažera a od té doby působil ve vysokých funkcích v rámci celé finanční skupiny. Začátky své kariéry strávil v Bahrainu, Hongkongu a Dubaji, kde byl zodpovědný za audit bankovních operací HSBC na Středním východě. Následně se přesunul do divize institucionálního bankovnictví v Londýně, kde byl na pozici osobního bankéře odpovědný za vztahy s významnými klienty banky ze Skandinávie, Irska, a východní Evropy včetně České republiky. V následujícím období své kariéry zastával Van den Berkmortel seniorní pozice v divizích transaction bankingu a area managementu v Hongkongu a ve Francii.

Banka HSBC působí na českém trhu od roku 1997. Místní pobočka zaznamenala za dobu své existence v České republice rychlý růst, přičemž jen během loňského roku se počet zaměstnanců zdvojnásobil na současných 250. HSBC poskytuje komplexní nabídku bankovních služeb zaměřených na velké místní a mezinárodní společnosti a investiční produkty pro jednotlivce. V březnu 2008 banka úspěšně začala pod hlavičkou HSBC Premier nabízet první opravdu celosvětově poskytovanou službu osobního bankovnictví.

Arjan van den Berkmortel svůj příchod do Prahy komentuje: “Česká republika je zemí, kterou velmi dobře znám, a jsem šťastný, že se sem mohu opět vrátit. Pevně věřím, že se podaří zvětšit objem našich obchodních aktivit díky příležitosti nabízející se v rámci cross-sellingu, a díky potenciálu, jež nám skýtá unikátní mezinárodní síť HSBC pokrývající více než 80 zemí a teritorií světa.“