Milióntý návštěvník webových stránek SOS

Milión spotřebitelů navštívil už webové stránky Sdružení obrany spotřebitelů ČR www.spotrebitele.info. Nárůst zájmu o ně je evidentní, půl milionu přístupů bylo dosaženo za sedm a čtvrt roku (duben 2005), druhý půl milion návštěvníků to zvládl za rok a dva měsíce.

Sdílet

Sdružení obrany spotřebitelů ČR zahájilo provoz svých webových stránek www.spotrebitele.info počátkem roku 1998. V té době se o spotřebitelská témata, obhajobu práv spotřebitelů a povinnosti podnikatelů včetně široké legislativy lidé ještě zdaleka nezajímali tak, jako v současné době.

Za uplynulá léta se také spotřebitelské hnutí rozvíjelo, Sdružení obrany spotřebitelů ČR se stalo nejsilnější a nejznámější spotřebitelskou organizací v České republice. Dalšímu rozšíření povědomí o spotřebitelských právech pomáhá i kampaň Evropské komise, která v současné době probíhá v ČR. Nejen, že upozorňuje na spotřebitelská práva, ale seznamuje lidi s kontakty, kde se mohou dozvědět víc a kde mohou v případě potřeby nalézt pomoc.

„Za SOS stojí od počátku jeho činnosti, od roku 1993, spousta pozitivní práce, obhajoba práv spotřebitelů proti velkým kolosům na trhu i běžná každodenní poradenská činnost po celé republice,“ připomíná Ivana Picková z SOS. „V současné době se nám další spotřebitelé přidávají k žalobě kvůli poplatkům bank, ať už ČSOB, tak České spořitelny. Ale to je jen „špička ledovce“, kromě toho denně vyřizujeme desítky dotazů spotřebitelů, kteří se na nás obracejí ve chvílích, kdy se cítí poškozeni jednáním podnikatelů nebo si nevědí rady. Jen v elektronické poradně právě na našich stránkách jsme za prvních pět měsíců vyřídili jednou tolik dotazů ve srovnání s loňským rokem – přes tři tisíce,“ doplňuje Picková.

SOS doufá, že větší a stále rostoucí zájem o spotřebitelská práva povede ke zlepšení informovanosti spotřebitelů , ke zvýšení jejich sebevědomí a v důsledku toho i ke kultivaci podnikatelského prostředí v naší republice. Spotřebitelé také mohou využít možnost stát se členem SOS a ještě aktivněji se zapojit do spotřebitelského hnutí. Učinit tak mohouprávě na stránkách www.spotrebitele.info nebo v poradnách SOS ve všech regionech ČR

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).